2 år och pratar flytande svenska + lite spanska
Min dotter Milea pratar flytande svenska. Hon är två år och pratar även vissa ord på spanska. Någon mer som har en tvåring som pratar flytande?
Min dotter Milea pratar flytande svenska. Hon är två år och pratar även vissa ord på spanska. Någon mer som har en tvåring som pratar flytande?
Har aldrig hört talas om en 2-åring som pratar flytande... kanske att vi har olika syn på vad som betyder "flytande".
Duktig tjej! Har en granne med en 4-åring som pratar flytande svenska och franska och engelska. Läser även flytande svenska :)
vad menar du med flytande? Kan hon säga svåra ord som spagetti, staket osv.
Och min dotter på 3 pratar orent, dvs kan inte uttala alla ord korrekt.
Hennes jämnåriga kusin däremot pratar väldigt bra och tydligt
Alla är olika
Ja hon pratar flytande. Alltså ex Mamma ja vill ha glass, mamma är bäst osv. Men hon är tidig, hon pratade redan vid 6 månader, å sa hon ord som hund o katt, vid 16 månader prata hon ex mamma titta mamma där min glass
Min son är 2,5 och pratar väldigt mycket och kan säga långa meningar och har varit tidig med talet, kan även vissa enkla ord på franska, men pratar han flytande? Nja.. det skulle jag inte påstå.
Min kusin (han är liten) pratade också jättebra vid två, han kunde säga hur svåra ord som hellst, balkonglåda, planteringsspade, osv. och allting var grammatiskt korrekt! Barn är olika bra på olika saker olika tidigt helt enkelt . Men var stolt över din tjej!
Min dotter är drygt 2år, pratar långa hela meningar , men jag anser inte att hon pratar flytande = felfritt. Hon säger fel ibland om hans och hennes, har svårt med tidsuppfattningen imorse kan bli igår och tvärtom, har inte alltid korrekta prepositioner dessutom kan hon inte uttala v och r ordentligt. Men hon pratar begripligt och väldigt vuxet
Flytande är ju relativt.....beror på vad man jämför med.
Vår äldsta son paratade väldigt bra då han var två år men flytande skulle jag väl inte kalla det för.
Sonen kunde till exempel säga följande.
- Mamma när vi gåj dagis kan du köpa glass?
eller
- ingen fara lillebjoj snajt hemma. Mamma tjöstaj sen och du fåj tutte.
Förstår ni, han kunde inte säga R.