• FruSascha

God fiskrätt till 9-månaders att laga själv, recept önskas

Min son vägrar äta fisk. I alla fall de rätter som finns på bruk, och jag förstår honom. De luktar ju skunk bara man öppnar burkarna.

Men jag vill ju få honom att gilla fisk, och det finns ju jättegoda fiskrätter som man kan göra själv. Men har ni något bra recept att dela med er på fiskrätt man kan göra själv, som är bra, god och nyttig för en 9-månaders.

Gärna något som era barn älskade, för då är det ju säkert gott också Men vet ju inte annars vad en bebis tycker är gott.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 16:33
    Burk menar jag, inte bruk

• Svar på tråden God fiskrätt till 9-månaders att laga själv, recept önskas
  • Myransmamma

Min tjeja gillar oxå fisk, men det ska va hemlagad fisk. Annars äter hon mat både på burk o hemmagjord. Jag brukar ta vanlig "vit" fisk, vad som finns hemma. Tina den, dela den i mindre bitar. Sen kokar jag den tillsammans med matlagningsgrädde, dill o lite citron. Jättesmidigt. Bra att frysa in i barnmatsburkar.

• FruSascha

Tack så mycket, jag ska testa det. Bra med mat man kan frysa in också

• Burmakatten

hej min son får inte äta de burkar med fisk från 8 månader eftersom han är mjölkallergiker o det är mjölk i alla

Jag brukar steka lite lök, morötter och potatis och kanske paprika och sedan hälla på vatten. låt koka tills det blir mjukt och tillsätt några kuber med fisk. ex lax. Jag köper en påse med fiskkuber(minns inte vilket märke det är men det finns i frysdiskarna) där det är lax, sej och någon annan fisk i frysta kuber. Jättesmart att ha i frysen och bara plocka fram när man ska ha några stycken!

När detta kokat klart tillsätter jag lite dill, havregrädde(du kan ju ta vanlig), citron och vitpeppar. Sonen som är kräsen äter massor av detta !

• Mollan

Prova torsk/sej/annan vit fisk med ägg- och persiljesås. Mmmmm...

Svar på tråden God fiskrätt till 9-månaders att laga själv, recept önskas