• Smurfanna

Plitor / prickar i ansiktet ; Vad göra???????

Min 6-veckors bebis har fått en massa små prickar i ansiktet.
    Varför i ansiktet och ingen annanstans?
    Vad gör man åt det?
    Är det nån slags allergi?

• Svar på tråden Plitor / prickar i ansiktet ; Vad göra???????
  • Corze
    Smurfanna skrev 2008-04-22 17:54:35 följande:
    Min 6-veckors bebis har fått en massa små prickar i ansiktet.Varför i ansiktet och ingen annanstans?Vad gör man åt det?Är det nån slags allergi?
    i princip alla bebisar får såna, är hormpnprickar å de kommer komma å gå.. min lilla tjej har harft sen födseln ibland är de fler ibland färre.. hon e snart 5 veckor.
    Inget du kan göra någe åt...
    Stolt mamma till Emma och fru
  • Smurfanna
    Corze skrev 2008-04-22 17:57:38 följande:
    i princip alla bebisar får såna, är hormpnprickar å de kommer komma å gå.. min lilla tjej har harft sen födseln ibland är de fler ibland färre.. hon e snart 5 veckor. Inget du kan göra någe åt...
    Jaha, tack. Så det är hormoner?
    Varför kommer de bara i ansiktet?
  • Flickan och kråkan

Hormonprickar är vita med rött område runt om. Atopiskt eksem är också jättevanligt, små mm-stora röda knottror framför allt på kinderna (ibland torrt).

• viracocha
    Smurfanna skrev 2008-04-22 17:54:35 följande:
    Min 6-veckors bebis har fått en massa små prickar i ansiktet.Varför i ansiktet och ingen annanstans?Vad gör man åt det?Är det nån slags allergi?
    Herregud. Sa de inte det på BB eller på BVC att bebisar får prickar i ansiktet och ibland på hals och bröstet?

Det är inget att oroa sig för och försvinner snart.
  • Smurfanna
    viracocha skrev 2008-04-22 19:13:49 följande:
    Herregud. Sa de inte det på BB eller på BVC att bebisar får prickar i ansiktet och ibland på hals och bröstet? Det är inget att oroa sig för och försvinner snart.
    Nej, det har de missat..
Svar på tråden Plitor / prickar i ansiktet ; Vad göra???????