Vad saknar ni?
Alla ni som flyttat utomlands med familjen:
Vad önskar ni att ni tagit med er eller förberett bättre?
Jag tänkte försöka lära av era misstag!
Vi ska till Australien och är en fru, en man och en 3 åring.
Tacksam för alla tips!
Alla ni som flyttat utomlands med familjen:
Vad önskar ni att ni tagit med er eller förberett bättre?
Jag tänkte försöka lära av era misstag!
Vi ska till Australien och är en fru, en man och en 3 åring.
Tacksam för alla tips!
jag har saknat alla svenska traditionssaker, typ lucia, jul, midsommar och paskgrejer, for det kan man inte fa tag pa. sen beror det pa vad du gillar att gora... jag har saknat en massa saker till matlagning typ farinsocker som inte finns har i england.
manga jag traffat som har familj langt borta har skaffat skype etc dar man kan prata och se varandra. riktigt bra om man har barn.
annars ar det bara den svenska maten man saknar... speciellt i juletid :(
Traditionsgrejer är antecknat!
Skype låter intressant, men det får vi lov att fixa på plats.
Tack!
De forsta aren saknade jag en hel massa enkla grejor som en bra deo(sen hittade jag Mitchum shower fresh som jag nu for hitskickat), Helosan salva, Samarin, Dajm (finns pa IKEA), salt lakrits, ogonbrynsfarg (de maste ju ha det dar nagonstans men pa tio ar hittade jag ingen som funkade) osv.
Sen saknar man ju allt som e svenskt bara for att man inte ar i sverige, men som tur ar sa kan man ju lasa alla tidningar och hitta musik etc. pa natet. Tog ett tag innan jag hittade gott brod och vande mig vid matkulturen men det ar ju det som ar fantastiskt med att bo utomlands... Att man inte ar i samma gamla Sverige som man alltid varit i....
Lycka till och ha sa kul pa aventyret