Tips på eget pyssel för 3-åring?
Enkla roliga saker man kan göra hemma... tack på förhand!
Enkla roliga saker man kan göra hemma... tack på förhand!
Tomma toarullar har mina barn haft väldigt roligt med. De har ritat ansikten längst upp på rullarna (resten har varit "kroppen"), limmat och tejpat fast bomull som hår, eller garn eller hushållspapper (sånt där tunt typ Skona) som hår eller slöjor. Klippt ur färgade papper och limmat/tejpat som kläder och fötter. Går också bra att "pynta" figurerna med paljetter. Sedan när man gjort färdigt dem kan man leka med dem. Jag har en hel samling i min köksvitrin.
Sonen gillar att sitta med en hög papper och en sax... lättroad, kanske!
Annars tycker han att det är skoj att sitta och penska klister också. Pärplattor dyker upp emellanåt, rita så klart, måla tjatar han om jämt.
Jag har gjort lite gipsfigurer som jag tänk att han ska få måla på också.
Har precis köpt pärlor till min, pärplattor, halsband och armband har vi gjort idag.
Annars är det alltid kul att klippa och klistra, klistermärken, dega, vika små lådor.
www.skapligtenkelt.se/
www.ungafakta.se/pyssel/
www.spelochpyssel.com/pyssel/
Några sidor med pyssel. Googlade på pyssel.
Piprensare, nabbipärlor, ögon. Barnet trär några pärlor på pipränsaren med lite mellanrum. Snurra ihop litet huvud och limma dit ögon. Vips en gullig orm
Har också fixat pärlor till vår dotter.
Vill bara tipsa er andra om att det kan vara bra att kolla i både öron o näsor efter en pärlstund (och kanske ha en låång pincett till hands)
Var får barn allt ifrån??