Helt sjukt jobbiga grupparbeten i skolan!
Måste skriva av mig lite, sitter här och är helt matt och ledsen
Jag läser på lärarprogrammet (T3) och börjar allt mer vantrivas. Vi är 25 blivande gymnasielärare och det är sex stycken som jag upplever som "seriösa" i klassen. Vi har mängder med grupparbeten, nästan aldrig salstentor. Nu har vi fyra grupparbeten att göra och i min basgrupp är det redan en tjej som helst struntat i att göra två examinerande moment. En annan tjej har struntat i ett examinerande moment och vi har två kvar (vi är 5 i gruppen)
Känns som att jag och en tjej gör ALLT (vi har en vecka på oss plus en individuell hemtenta att fixa) eller ärttare sagt, vi gör ALLT.
När vi sagt till tjejen som struntade i att göra de 2 uppgifterna att vi tyckte dte var dålig stil att inte ens kontakta oss blev hon jättesur och fräste så att en tjje i gruppen blev förskräckt och sa "du är ju en i teamet ändå"
????????????
Den tjejen har nu också struntat i ett grupparbetes moment.
Vi har jättdålig stämning i gruppen och bråkade sist vi träffades.
Vi är två personer i vår grupp som läst kurslitteraturen (iofs "bara" 5 böcker..)...
Jag vågar inte kontakta lärarna heller...men tycker det är helt otroligt att folk tillåts glida igenom hela kurser så här, inte första gången. Hamnar alltid i grupper med personer som struntar i allt och låter andra göra rubbet
Fler som upplevt samma sak? Vad gör man?