• puh fantast

Vad kan man göra för att öka aptiten och hungerskänslan?

Jag har tappat matlusten och hungerkänslan nästan helt. Det enda jag är sugen på är vätska av olika slag och salt ibland. Tvingar i mig nå´t att äta bara för att jag måste, men äter alldeles för lite.

Vad kan jag göra för att öka aptiten och hungerkänslan?

• Svar på tråden Vad kan man göra för att öka aptiten och hungerskänslan?
  • MrsMia

Tyvärr tror jag inte att man kan göra mycket för att få upp aptiten, det är bara att tvinga sig och liksom se det som sitt jobb att äta.. Mitt råd är att fokusera på måltider som ger så mkt god näring som möjligt med så lite som möjligt på tallriken.. En grillad biff (protein), stort glas chokladmjölk eller smoothie (kalcium), rostade mackor med smör (fett och kolhydrater) och vatten vatten vatten...

• Snart sommar

Jag äter sånt jag vet att jag oftast kan äta mycket av utan att tänka sas. Jag har ingen lust att laga mat egentligen så det blir mycket olika mackor, värmda i micron, eller så tvingar jag maken att hjälpa mig med tråkigt förarbete .

• puh fantast

Det blir alltid rostat och oboy till frukost. Det bär det enda målet som jag äter med nöje, eftersom jag faktiskt är hungrig på morgonen.
    Ja, det är väl bara att tvinga i sig nå´t i alla fall.

• kegan

Åh jag känner igen mig, det är sååå jobbigt! Och när man redan har en liten 2-åring hemma så måste man ju laga riktig mat varje dag, gissa om det är en pina? Men man måste ju.. Samma sak var det när jag väntade dottern, hade längtat efter att riktigt få frossa i allt gott, och så ville man inte ha nåt alls!!! Samma verkar det bli denna gång.. I vanliga fall älskar jag att äta och vill alltid ha något gott i soffan på kvällarna, men inte nu när man "får" inte.. Typiskt liksom..

• kegan

Min räddning har alltid varit välling, nyttigt, mättande, går fort och är lättätet!

Svar på tråden Vad kan man göra för att öka aptiten och hungerskänslan?