knöl i bröstet - cancer?
Jag har en knöl i bröstet som inte försvinner. Upptäckte den först för 3 månader sedan.
Den är stor som en ärta, hård, går att flytta runt lite men gör inte ont alls. Ligger bakom bröstvårtan typ.
Jag vet inte vars jag ska höra av mig för att få kolla upp den , och vågar inte fråga min mamma för hon har haft bröstcancer och skulle bli så jäkla orolig då!
Har en dotter på ett halvår som jag helammar, så jag tänkte att det kanske hade med det att göra. Men den försvinner ju inte och går inte att massera bort heller. Så då kan det väl inte vara mjölk?
Är bara 21 år så risken ska väl inte vara så stor för att de är cancer, men jag är orolig ändå då min mamma haft det.
Drömmer mardrömmar o ligger sömnlös. 3 skräckdrömmar:
1. Jag har cancer och får gå igenom samma skit som jag såg min mamma gå igenom. Hur ska jag orka ta hand om min dotter då?
2. Det är bara en ofarlig knöl men jag måste ta bort den ändå och därmed sluta amma. (amning är viktigt för mig och jag vill fortsätta länge till)
3. De kollar snabbt men säger att det nog är amningen bara och skickar hem mig. Senare visar det sig att det är cancer och är nu för sent..
Ville bara skriva av mig lite, höra om någon vart med om liknande och kanske få lite hjälp om vars jag ska vända mig.