• Smurfelina

Katten i tvättmaskinen!

Igår när jag skulle lägga in tvätten kollade jag som vanligt tvättmaskinstrumman så att det inte låg en katt i den och sov. Tog tvätten och tryckte in den. Satte på 40 grader och tyckte på start. Av ren vana går jag alltid och kollar var mina katter är någonstans efter att jag satt på en maskin. Efter 2 minuter blir jag orolig när jag inte hittar smulan, går in i badrummet stänger av maskinen och fortsätter ropa på henne! Hittar henne inte och går in i badrummet igen och hör då skrik från maskinen! Åh va glad jag är att jag har en tvättmaskin vars lucka går och öppna så fort man stängt av maskinen! Ut springer en väldigt arg och blöt katt och ställer sig och stirrar på mig!

Gud vad jag bett om ursäkt till denna katt men hon är ganska långsint men dock inte smart! Imorse hittade jag henne i tvättmaskinen igen när jag skulle tvätta *s*

• Svar på tråden Katten i tvättmaskinen!
  • Mia83

Oj, inte världens säkraste sovplats...

Men hur kunde du missa katten, om du letade efter just en katt?

Tur att det gick bra iaf.

• Smurfelina
    Mia83 skrev 2008-04-23 07:52:48 följande:
    Oj, inte världens säkraste sovplats...Men hur kunde du missa katten, om du letade efter just en katt?Tur att det gick bra iaf.
    Antagligne hade hon krypt in i tvätthögen och den var vit och hon var vit! Det är hon på bilden!!
  • Smurfelina
    Vaniljdröm skrev 2008-04-23 07:53:10 följande:
    Men usch! Det där kunde slutat illa!Bjud kisen på något riktigt gott idag.
    Hon har till och med fått specialmat som jag har till min diande katt! Jag har ursäktat hela kvällen och även nu imorse. Fattar inte vad hon ska tillbaka och sova där igen!
  • LeWi

OK ett litet tips -
    Förvara inte tvätten i tvättmaskinen och stäng luckan

Tur att det inte var lakan du tvättade i 90 grader!!

I reject your reality and substitute my own.
  • Mia83
    Smurfelina skrev 2008-04-23 07:53:59 följande:
    Antagligne hade hon krypt in i tvätthögen och den var vit och hon var vit! Det är hon på bilden!!
    Ahhhhhh, då förstår jag. Måste vara en tungt sovande kisse du har.
  • TerrorMorsan

nära döden...

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Smurfelina
    Mia83 skrev 2008-04-23 07:55:26 följande:
    Ahhhhhh, då förstår jag. Måste vara en tungt sovande kisse du har.
    Nja hon sov nog inte utan gillar att ligga i saker och hon är en ragdoll så när jag lyfter upp henne slappnar hon av. Men nu har kattlådan åkt ut i hallen och badrumsdörren får vara stängd!
  • Mia83
    Smurfelina skrev 2008-04-23 07:57:14 följande:
    Nja hon sov nog inte utan gillar att ligga i saker och hon är en ragdoll så när jag lyfter upp henne slappnar hon av. Men nu har kattlådan åkt ut i hallen och badrumsdörren får vara stängd!
    Låter som en god idé.
  • Sencha

Jag har varit med om samma sak, för typ ett och ett halvt år sedan. Hu, vilken skrämmande upplevelse!
    (Jag kan meddela att katten ifråga lever och mår bra )

Son född 2004; BF 11 juli
Svar på tråden Katten i tvättmaskinen!