• milla   1982

Vilket tvättmedel till bebiskläderna?

Detta har säkert tagits upp tusen gånger, men iallafall..

Vilket tvättmedel har ni använt?
    Typ vanliga Via - sensitive eller neutral, flytande, pulver, sköljmedel?

Är det ok att hänga kläderna ute? Med tanke på pollen o så, är själv allergisk men har aldrig reagerat av att kläderna hängt ute.

och när har ni börjat tvätta och fixa? Är så sugen att börja med tvätten och så, är i Vecka 35.

BF 3 juni 2008
  • Svar på tråden Vilket tvättmedel till bebiskläderna?
  • getingmidja

Oparfymerat tvättmedel skull jag ha använt.
    Jag tror inte det är någon fara alls med att hänga tvätt ute.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Koocachoo

Är du sugen på att tvätta så gör det!!! Det är ingen som säger att du inte kan tvätta kläderna nu! Jag skulle ha gjort det för du vet inte om lilla knodden skulle få för sig att titta ut tidigare!

• TheMilky

Jag använder vårt egna tvättmedel. Eldorados pulvertvättmedel och Softlan mjukmedel. Provar först med det, och ser jag att bebisen reagerar på nåt så byter jag då. Är själv allergisk mot massa, dock inte sådant, men man vet ju aldrig. Jag provar mig fram. Tvättar första maskinen med sängkläder nu faktiskt, är i v.38

• AnnE

Jag använder det som vi andra i familjen använder. Men så är jag överkänslig mot tvättmedel så vi använder parfymfritt, sköljmedel brukar vi använda "Skona" eller "Softlan" som vi vet att jag tål. Om bebisen reagerar så byter vi.

• skyttorpsbo

Använder parfymfritt tvättmedel och sköljmedel.

• Elli47

Jag har alltid använt parfymfri Grumme tvättsåpa. Tycker alla andra tvättmedel luktar starkt, speciellt Ariel avskyr jag... blä.

• filosofi

vi använder änglamarks flytande tvättmedel utan parfym samt ibland sköljmedel av samma sort. fast vi använde dem redan innan bebisen kom.

börja tvätta om du känner för det! vår bebis kom två veckor tidigare än beräknat så jag var glad att jag varit ivrig att börja fixa. tror det kan vara bra för en själv att börja en tid innan barnet kommer, man ställer liksom in sig på att det ska komma en ny familjemedlem.

lycka till!

• Babybalo

Skonas parfymfria använder vi...

• Lisa E

Jag är känslig själv så jag använder Neutral tvättmedel och sköjmedel till alla familjens kläder.

• Peppri

Vi har köpt Neutral till bebisens kläder, för det har vi fått rekommenderat. (Vi använder parfymerat till våra egna textilier annars.)

• smellan

självklart parfymfritt!!
    bebishuden är jättekänslig ju. vi använder inte heller sköljmedel, behövs ju egentligen inte.
    skona eller neutral använder vi!

• millan83

Jag köpte neutral till bebisens kläder. Jag tycker du ska börja tvätta om du känner för det   jag är i v 33 och tvättade kläderna i måndags såå mysigt!

Bebis i magen
  • smellan
    Svar på #13
    intressant, tack för tipset!
  • milla   1982

Nu har jag shoppat tvättmedel, blidde skonas parfymfria sortiment.

Tack för alla tips Glad

BF 3 juni 2008
Svar på tråden Vilket tvättmedel till bebiskläderna?