• Thessan

Någon som vart i Thailand i december?

Hur är vädret i Thailand i december? Vad har ni betalat för er resa?

• Svar på tråden Någon som vart i Thailand i december?
  • Myran 08

Jag har varit i Thailand i december månad, dock inte med barn. Det var riktigt varmt vi hade mellan 29-35 grader i luften så vattnet var riktigt skönt. Vi var där i tre veckor och betalade 17 000 med boende och frukost inkl transport till och från flygplatsen.

• Elli47

Vi var där tre veckor december -06 och betalade 37.000 för flyg + hotell och övrigt som ingår (avbokningsskydd etc). Vi var 2 vuxna, 2 barn (4 resp 7 år). Vi åkte med Ving.

• Elli47

Vädret... då var det regn två-tre kvällarn på raken när vi kom dit men på dagarna var det soligt!

• Thessan

Tack för svaren!! Då vet jag att det är varmt nog i alla fall
    Vart har ni bott någonstans?

• Myran 08

Oj kanske ska tillägga att det var per person vi betalade 17000 kr.

Myran 08 skrev 2008-04-23 09:09:10 följande:
    Jag har varit i Thailand i december månad, dock inte med barn. Det var riktigt varmt vi hade mellan 29-35 grader i luften så vattnet var riktigt skönt. Vi var där i tre veckor och betalade 17 000 med boende och frukost inkl transport till och från flygplatsen.
  • Elli47

För oss var det 37.000 för hela familjen Glad  Vi bodde på Anan House i Karon, ett litet hotell mitt i centrum, dock utan pool och restaurang men det var inget vi saknade! Vi hade ett kylskåp där vi hade lite frukostmat om vi inte iddes gå ut och äta frukost. Vi hade med oss vattenkokare som vi kunde fixa kaffe, te och välling med. Rummen var enkla men bra med jättebra klimatanläggning!

• Susiepie

Vi har inte varit där men ska åka nu i december betalar 28000 kr för två vuxna och 2 barn under 2 år... Vi ska til Kata Beach och till Kata beach Resort och spa i 2 veckor

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Thessan
    Svar på #7
    Oj vilket bra pris!
    Jag har surfat runt och tittat lite men hamnar hela tiden runt 45-50000.
    Hur åker ni då? Vilket resebolag?
  • Panna82

Vi var i Thailand i december 2007, nämare bestämt i Khao Lak. Vi betalade 15200:- för två veckor med boende. Vi reste två vuxna och vår son som då var 22 månader.
    Vi åkte med Solresor.

• Thessan
    Svar på #9

Khao Lak var det vi hade tänkt! Vi har tittat på Ramada Beach, dom hade bäst barnrabatt. Vilket hotell bodde ni på? Tyckte du att det var "lagom" varmt?

• mammatill2härligavildar

Jag o sambon åkte i nov-dec skiftet 2 veckor förra året. Vi åkte med ving och bodde i Karon på ett jätte mysigt hotell som heter Woraburi. Betalade totalt 26000kr för båda. Då ingår en jätte bra frukostbuffe.

Inte så stor pool och har man små barn är det inte så bra. Men med lite större barn är det kanon om man betalar lite extra och bokar med markterass. Från markterassen kan man gå direkt ner i poolen.

• Susiepie

Menar du oss så åker vi med fritidsresor :)

www.katapalmresort.com/

Dit och vi är så nööjda med vårat val!

Thessan skrev 2008-04-23 10:00:02 följande:
    Svar på #7Oj vilket bra pris! Jag har surfat runt och tittat lite men hamnar hela tiden runt 45-50000.Hur åker ni då? Vilket resebolag?
    Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Panna82

Thessan: Vi åkte med ospecat boende och hamnade på ett väldigt enkelt men familjärt hotell. Fasai hette det. Hade varken pool eller restaurang men vi vill inte ha pool så det var utmärkt!

Låg ca 10 min från stranden.

Svar på tråden Någon som vart i Thailand i december?