• Anonym (nyfiken)

skengravid efter missfall??

fick för snart tre veckor sedan missfall och nu har jag fått tillbaka alla mina graviditets symptom som var borta i ca 9 dagar. Brösten är ömma och dessutom har jag fått blå ådror, ngt som inte fanns innan.*förvirrad* Kan man bli sken gravid efter ett missfall?? Tänkte höra om ngn varit med om detta? Ska givetvis boka tid hos gyn men kan själv inte förens om en vecka så därför slänger jag ut frågan på forumet....

• Svar på tråden skengravid efter missfall??
  • Annaloo

Klart man kan, men det kan också vara äl som triggar en massa symtom...
    Efter mitt första mf så var mina menssymtom exakt samma som de gravsymtom jag haft, och det höll i sig i ett par månader. Efter andra missfallet så fick jag gravsymtom både vid äl och mens ett tag...

*** v26 ***
  • Anonym (nyfiken)
    Annaloo skrev 2008-04-23 09:24:25 följande:
    Klart man kan, men det kan också vara äl som triggar en massa symtom...Efter mitt första mf så var mina menssymtom exakt samma som de gravsymtom jag haft, och det höll i sig i ett par månader. Efter andra missfallet så fick jag gravsymtom både vid äl och mens ett tag...
    Mmmm för har blivit så förvånad iom att dagen då jag fick missfallet så bara la alla symptom av tvärt. Å nu har de sedan ngra dar kommit smygandes tebax... hoppas på att de e äl som e på väg o att min cykel börjar bli normal igen.
  • Anonym

du är inte gravid?
    jag blev gravid ca3-4v efter missfall,kan gå riktigt fort

• Anonym (4mf)

Man kan ju ha kvar hormoner i 9v efter ett mf
    Efter mitt första var jag riktigt skenis i ett par månader!

• Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2008-04-23 13:04:31 följande:
    du är inte gravid?jag blev gravid ca3-4v efter missfall,kan gå riktigt fort
    nej tror inte jag är gravid iom att vi bara haft sex en gång efter mf o då va de säkert sex...
    Anonym (4mf) skrev 2008-04-23 13:05:58 följande:
    Man kan ju ha kvar hormoner i 9v efter ett mfEfter mitt första var jag riktigt skenis i ett par månader!
    OJojojoj hoppas inte de håller i sig så länge.... för de kommer jag inte palla. Finns de ngt man akn be läkaren om hjälp med? Men hade du mens o äl under tiden som du var skenis?
  • Anonym (4mf)

Mens hade jag, äl vet jag inte. Testade inte.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (4mf) skrev 2008-04-23 18:39:29 följande:
    Mens hade jag, äl vet jag inte. Testade inte.
    måste man inte ha äl om man har mens?*snurrig* Ska i vart fall ta mig till läkaren imonn har ajg bestämt mig för..vill veta så allt e bra!
  • Anonym (4mf)

Nej det är inte alls säkert.

• MaRo

med mitt sista barn fick jag missfall i vecka 7, efter hade jag kvar symtom i 6 veckor, kollade då med mvc som gjorde ultraljud och där minsann låg en liten bebis till helt frisk, bar alltså på tvillingar från början.

• Anonym (nyfiken)
    MaRo skrev 2008-04-24 09:17:20 följande:
    med mitt sista barn fick jag missfall i vecka 7, efter hade jag kvar symtom i 6 veckor, kollade då med mvc som gjorde ultraljud och där minsann låg en liten bebis till helt frisk, bar alltså på tvillingar från början.

OJ grattis måste jag säga, visst önskar amna tt de vore en sådan solskens historia här! Var på återkoll idag o han kunde inte se ngt förutom att mina slemhinnor var på tok för tjocka... så vet itne va det är som är fel på mig...

Ha de så gott!

• Anonym (Anonym)
    MaRo skrev 2008-04-24 09:17:20 följande:

Kollade MVC med ultraljud vid missfallet i vecka 7 eller gjorde dem det först 6 veckor senare?

Jag fick ett missfall för 1,5 vecka sedan, mina symptom blev mindre och mindre i samband med det detta. De gjorde VUL och de såg inget foster. Nu i drygt 1 veckas tid har graviditetssymtomen ökat igen - samma symptom som innan missfallet.
Svar på tråden skengravid efter missfall??