• Anonym

Sålt borätt hur gära med underskott?

Vår mäklare fyllde i blanketten för oss å det slutade på minus 271:-

Undrar om man får dra av utgifter man haft för reparation i samband med försäljningen, köpte färg dörrhandtag mm?

Var skiver man isf sånt?

Så himla rädd att missa nåt pga att det är första ggn man inte gör förenklad deklaration!

• Svar på tråden Sålt borätt hur gära med underskott?
  • Tesselajnen

Med deklarationsunderlaget och bilagorna för försäljning av boende så kommer en suverän "lathund" precis som "Dags att deklarera"-lathunden.

Där står exakt hur du ska göra, fick du inte med den i deklarationspapperna?

Å ja, man får göra avdrag om det är mer än 5.000 under de senaste fem åren (dubbelkolla det dock, kan ha ändrats sen jag sålde sist.)

• Anonym

Å tack va bra
    fick ingen sån med  å har inte ens fått mina blanketter änu, de verkar kommit på avvägar, kanske beror på dlytten.

• Anonym
    Tesselajnen skrev 2008-04-23 10:56:00 följande:
    Å ja, man får göra avdrag om det är mer än 5.000 under de senaste fem åren (dubbelkolla det dock, kan ha ändrats sen jag sålde sist.)
    Men det är inte givet att man får avdrag för hela summan! Det beror på vilken typ av åtgärder man har gjort, hur det såg ut innan och hur nära försäljning man gjort åtgärderna!!
Svar på tråden Sålt borätt hur gära med underskott?