• Angelstorm

Något knep för att få mer färg när man solar ute?

Eller är skynda långsamt bättre? Solade i förrigår å igår å har väl fått färg, dock inte så mkt, så jag undrar om det finns något knep å få mer färg? Eller är det bättre som jag gör nu å solar lagom å bygger upp en färg som håller längre?

• Svar på tråden Något knep för att få mer färg när man solar ute?
  • Tokfrjant

Ta och skrubba kroppen innan du ska duscha så alla döda hudceller försvinner. Jag har även hört att man bli lättare brun om man rör på sig istället för att ligga stilla i solen. I sommar så är det också bra att bada om man vill bli brun då solen reflekteras i vattnet och gör att man då blir brunare eller något sådant.

• Angelstorm

Ah jag skrubbade huden imorse :) så det är gjort... vet att man blir brunare av å röra på sig men tänkte mer på den tiden man ligger i solen, ifall det finns nåt knep :) hoppas bara man kan bada i år! Förra året var det ju svinkallt i vattnet

• Haraaz

Du kan käka Beta Bronz eller Solbrun+, dom innehåller betakaroten o lite andra vitaminer som gör huden mörkare (även utan o sola). Eller billigare, köpa en vanlig morotsjuice-flaska o dricka :D

• Haraaz

Eller vanlig olja, alla oljor steker ju huden så man blir brunare.. eller röd:P

Svar på tråden Något knep för att få mer färg när man solar ute?