• Enjoy life

Hur lång tid efter intervjun fick du besked?

Ska på intervju om ett par veckor o undrar hur snabb de är efteråt. Självfallet är det olika, men hur lång tid tog det innan du fick svar? Fick du muntligt besked, eller kom det brev om du inte fått jobbet?

• Svar på tråden Hur lång tid efter intervjun fick du besked?
  • Martinez

Har varierat. Allt från 6 månader till någon vecka. Den gången det tog 6 månader hade jag glömt bort att jag sökt så jag blev lite paff när de ringde...

• fiona07

Jag fick svar efter två dagar. Men det kan bero på hur många som ska intervjuas osv.

• Mafaldas

ett par dagar efter intervjun.

• jamtlandsstårs

en- fem veckor... så otroligt olika men i mina fall ha de talat om när de kommer höra av sig!!

• Jojjanna

Jag fick svar under intervjun De hade en otrolig brist så jag fick välja arbetstider och startdatum själv...

• Kayn

Det är lite olika, men i snitt har det tagit 2-3v från intervjutillfället innan jag fått besked. Det är ju oftast några dom ska träffa, iaf till dom tjänsterna jag sökt, samt att jag även ska träffa facket och dom ska ta ev referenser.

När jag själv anställt har jag som mål att ge besked senast två veckor efter intervjutillfället, oavsett svar. Något senare har besked gått ut till dom som inte varit på intervju, just så dom ska veta att det är tillsatt och inte behöver fundera mer.

Mamma till Wilhelm 070114
  • Del av drömmen

Mitt ena jobb tog det en timme efter att intervjun var slut. Hann precis hem när telefonen ringde o de meddelade att jag fått jobbet.

Ett annat jobbet så fick jag svar direkt när jag var där - vill du ha jobbet!! Lite paff man blev, det jobbet vet jag att över 500 hade sökt.

• Kayn

Skulle vara spännande att höra vad det är för jobb ni söker som ni får svar på så där direkt när ni är där alt knappt kommit hem?

Mamma till Wilhelm 070114
  • Del av drömmen
    Svar på #11

Båda mina jobb har varit på kontor. Inom den privata sektorn.
    Det har nog varit personkemin som stämt överrens. De kändes kanon från början.
  • superasstess

På mina tre senaste arbetsintervjuer så har jag fått besked direkt efter intervjuerna. Var senast igår på en sådan, och mannen jag talade med sa: -Ja, också första dagen så ska du ha med dig ditt bankkontonr och heltäckade mörka skor! Jag blev helt paff så jag kläckte ur mig: - VAA! fick jag jobbet?!?

• PerG

Innan intervjun (som jag inte ens trodde var den riktiga anställningsintervjun) var slut... ;).

• PerG

Ah.. jag fick jobbet alltså glömde jag säga..... ;)..

PerG skrev 2008-04-25 23:56:07 följande:
    Innan intervjun (som jag inte ens trodde var den riktiga anställningsintervjun) var slut... ;).
  • linjes

Fick jobbet på plats under intervjun kändes bra

Svar på tråden Hur lång tid efter intervjun fick du besked?