• whakmaria

*Min lilla sölar så mycket när jag

Min lilla sölar så mycket när jag ammar henne så just nu känns det lättast att pumpa ur till henne i flaska om vi ska iväg någonstans frågan är hur mycket behöver hon per mål hon är tre veckor snart? och hur värmer jag upp mjöken efter att den stått i kylskåp micron i varmt vatten bad eller räcker det att spola flaskan under varmt vatten....Jag vet att dem som ger ersättning brukar kunna värma vattnet på cafer och restauranger i deras micro och sen häller dem i pulvret men det fungerar väl inte med bröstmjölk att värma upp den i micro? Hur löser man detta på smidigaste sätt..vill ju inte sitta instängd hemma i all evighet..?

• Svar på tråden *Min lilla sölar så mycket när jag
  • Rödöga

Jag har inte provat än men jag har köpt en minitermos som håller kyla. Jag tänkte lägga isbitarna däri och nä man är ute på stan lägger jag ner dem i en flaska och ber om ett vattenbad på ett fik så löser de upp sig och blir lagom om några min.

• JKMNA

Min bm rekommenderade att ge 60-80 ml första gången till min son som då var två veckor. Men han äter mer. Så man får prova sig fram. Han verkar tycka det är lagom med ungefär 90 till 130 ml.
    I kylskåp håller den väl ca ett dygn och i frysen några månader. Jag vet inte exakt vad som gäller...sen är det nog bäst att värma i vattenbad. Micron tar tydligen bort viktiga ämnen.
    Om du har fryst mjölk kan du ju låta den tina långsamt, men förvara i en sådan tätslutande termos. Och sen värma till rätt temperatur.

Svar på tråden *Min lilla sölar så mycket när jag