• Anonym (arbete)

Skiftarbetare, hur mycket tjänar ni?

Min man har sökt ett jobb som innebär att han då ska jobba 5-skift. Jag är nyfiken på vad ni som jobbar någon form av skift tjänar före och efter skatt och inom vilket område ni jobbar.

Jag är anonym för det än så länge är lite hemligt att han vill byta jobb. Jag är nyfiken för vi har inte riktigt någon uppfattning var lönerna ligger vid skiftarbete, men förstår att det kan skilja mellan olika arbeten...

• Svar på tråden Skiftarbetare, hur mycket tjänar ni?
  • Anonym

Min man jobbar 3 skift och har ut utan övertid ca 17.000kr.

5-skift brukar ge mera men det är VÄLDIGT tufft att arbeta 5-skift om man har familj

• Anonym (ellis)

min man har 2 skift och han får ut 18.000:- + skift tillägg.

• Anonym (Gubben)

Min man arbetar 5 skift. Han hade en snittlön
    efter skatt på 18 300:-/mån under 2007.

Övertid tar han ut i lediga dagar. 1 dag övertid = 1,5 dagar ledigt.

• Anonym (Gubben)

Svar på fråga 2..

Före skatt tjänar min gubbe 27 500:-/ mån. Detta är inkl ob.

Arbetar som processoperatör inom träindustrin. Han tjänade 4000:-innan skatt mer när han arbetade i södra sverige med samma arbete. Vi bor i Norrland.

• Anonym (arbete)
    Anonym skrev 2008-04-23 15:35:55 följande:
    Min man jobbar 3 skift och har ut utan övertid ca 17.000kr.5-skift brukar ge mera men det är VÄLDIGT tufft att arbeta 5-skift om man har familj
    Ja, vi har funderat över det gällande familjen och att det då kommer förekomma helgarbete. Men vi har kommit fram till att några år fungerar det nog, speciellt som jag kommer vara föräldraledig ett tag och sedan börja studera igen och då är hemma på vardagar också. :)
  • Anonym (arbete)

Tack för era svar!

Svar på tråden Skiftarbetare, hur mycket tjänar ni?