• Anonym

Hur framkallar man kräkreflex?! Hjälp!!!

Jag har absolut ingen ätstörning eller så, men jag måste spy nu. Är gravid och har världens magsmärtor för att jag har proppat i mig för mycket. Mår så jäkla illa och känner att det vill komma upp, kan jag hjälpa det på traven? Det gör så himla ont!!! Snälla hjälp, hur gör man? Har aldrig framkallat en spya förut.

• Svar på tråden Hur framkallar man kräkreflex?! Hjälp!!!
  • Anonym

Hur, spyr man av den? Jag har tyvärr ingen samarin hemma. Aj det gör så himla ont!!!

• Me o Mike

ta en samarin och lägg dig ner.

• Me o Mike

men det går över snart! Det är ALDRIG bra att spy!! Tänk på bebisen!

• Spartacus

jag tycker itne du ska tjafsa med kräkrefexen...

lägg dig ner och försök att slappna av.

• AnnaVirrPanna

stoppa fingrarna i halsen så ska du se att du spyr.

• Anonym

Nej nu kommer jag nog spy ändå snart... råkade tyvärr få i mig nått jag inte tål... aj fy fan vad aj

• Dimitra
    Anonym skrev 2008-04-23 17:49:31 följande:
    Hur, spyr man av den? Jag har tyvärr ingen samarin hemma. Aj det gör så himla ont!!!
    Det är inte för att spy utan för att ta bort illamåendet.
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Anonym

Verkar som det vill komma ut andra vägen istället nu, är nog försent för att spy. SKITkul!
    Tack ändå.

• Anonym

MulleNuh skrev 2008-04-23 18:00:24 följande:

hmm vilken märklig tråd..
    Varför är den märklig? Är det konstigt att det finns människor som har ont i magen och vill kräkas?
  • Me o Mike

jag tycker det är märkligt att man sitter på familjeliv och skriver järnet om man har så ont i magen!

• Anonym

MulleNuh skrev 2008-04-23 18:09:22 följande:

jag tycker det är märkligt att man sitter på familjeliv och skriver järnet om man har så ont i magen!
    Det var lättare än att googla "hur man kräks". Var glad för att du slipper må dåligt istället. Ibland behöver man få ut sin smärta också, tyvärr är det ingen i närheten som jag kan prata med.
  • Me o Mike

men om du har så ont.. MÅSTE du verkligen kräkas?? Det är ju inte nyttigt för dig!
    Jag vet hur det är att få så ont, men det blir ALLTID bättre efter en pyttestund..

• Anonym

Nej jag vet inte om jag måste kräkas men det kändes så. Jag ska i alla fall gå och lägga mig med en hink brevid sängen nu, vi får se hur det går. Jag är van vid magsmärtor men inte såna här, vet inte vad de beror på och fick lite småpanik. Tänkte om jag kräktes upp de så skulle det slippa gå igenom ett redan överbelastat tarmsystem. Men det känns bättre nu, jag får väl ringa doktorn imorgon om det inte blir bättre! Tack i alla fall!

Svar på tråden Hur framkallar man kräkreflex?! Hjälp!!!