• Inredaren

bostadskostnad i procent utav din lön?

För att inte hänga ut några personliga uppgifter om er ekonomi. skulle jag vilja veta hur många procent av er lön som går till boende. DVS avgift, hyra, lån med amortering + ränta.
    (ex1. min lön är 10 000kr min hyra är 5000kr. = 50 %)
    (ex2. min lön är 30 000kr min avgift är 3000kr mitt totala lån+amorting+ränta är 7000kr = ca 33%.

• Svar på tråden bostadskostnad i procent utav din lön?
  • Tecken

Jag har ingen hyra, utan avgift + lån. Så avgift + lån = ca 24% av min lön. Lönen EFTER skatt alltså.

• gbgumman

Om vi båda jobbar heltid så har vi en boende kostnad på 25% av våra inkomster (efter skatt)

• Inredaren

vi ligger oxå på 24-25%

• Vero

17% av våra löner efter skatt

The impossible just takes a little longer
  • sär skriven

Kanske 15 procent...

• Inredaren

självklart är det efter skatt, du får ju inte lön innan skatt....

• Madicken

Idag då vi bor i lägenhet: 20% av vår lön går till boendet och då amorterar vi 3000 kr per månad

I höst då vi bor i hus: 43% av våra lön går till boendet, 0 kr i amortering...

• Inredaren
    Madicken skrev 2008-04-23 19:26:06 följande:
    Idag då vi bor i lägenhet: 20% av vår lön går till boendet och då amorterar vi 3000 kr per månadI höst då vi bor i hus: 43% av våra lön går till boendet, 0 kr i amortering...
    får jag gissa 0kr i amortering i 5år och sedan börjar ni amortera?
    se upp bara för det blir ofta svindyrt efter de där 5åren..eftersom banken inter ger bort 5års ränta bara sådär, den ska betalas men ska betalas senare.
Svar på tråden bostadskostnad i procent utav din lön?