• Eelle

Jobba i Barcelona och flytta hela familjen?

Hje.

Hm, sitter här och funderar öve om det kan vara värt att söka jobb i Barcelona och sen flytta ner med hela familjen (maken och våra 2 barn)och bo och jobba där i kanske 6 månade, ett år.

Vi är inne i en period i familjen där vi skulle behöva en stor förändring för att gå vidare possitivt allihopa.

Så jag ser detta som vår chans att få en stor erfarenhet tillsammans med... Men kan det fungera, borde ju finnas svenska förskolor och så?
    (Har dock inte ens pratat med maken om det än, det är bara på funderingsnivå ännu, men funderar starkt på det).

Kom gärna med tips och tankar omkring detta.

• Svar på tråden Jobba i Barcelona och flytta hela familjen?
  • JANI

har ni jobb i Barcelona? det är mycket ni ska tänka pa, till att börja med är lönerna mycket sämre än i Sverige.

• Eelle

Söka jobb i Barcelona skrev jag.. på ett svenskt företag, med svenska regler osv..

JANI skrev 2008-04-23 18:37:20 följande:
    har ni jobb i Barcelona? det är mycket ni ska tänka pa, till att börja med är lönerna mycket sämre än i Sverige.
  • Sestret

Om ni gör det så har jag en lägenhet att hyra ut från december iår...

Nej men allvarligt, ni måste väl prata ihop er i familjen först. Om ni verkligen vill åka så ordnar sig resten så småningom. Varför inte stanna ett helt år? Ofta är de första månaderna riktigt jobbiga och det kan nog kännas som att sex månader i Barcelona är lite för lite!

(Bodde där i tre år och har kvar lägenheten utifall vi bestämmer oss för att flytta tillbaka - vi bor fortfarande i Spanien!)

• Eelle

Ja, klart vi måste prata om det.

Jo jag tänkte med så, ett år är nog bättre än 6 mån då får man ut mer av tiden och varandra.. kanske.
    Skulle vara en enorm erfarenhet. ...som jag gärna skulle vilja ha, och tror att jag behöver eller inte bara jag utan hela familjen.

Sestret skrev 2008-04-23 20:20:55 följande:
    Om ni gör det så har jag en lägenhet att hyra ut från december iår...Nej men allvarligt, ni måste väl prata ihop er i familjen först. Om ni verkligen vill åka så ordnar sig resten så småningom. Varför inte stanna ett helt år? Ofta är de första månaderna riktigt jobbiga och det kan nog kännas som att sex månader i Barcelona är lite för lite!(Bodde där i tre år och har kvar lägenheten utifall vi bestämmer oss för att flytta tillbaka - vi bor fortfarande i Spanien!)
Svar på tråden Jobba i Barcelona och flytta hela familjen?