Vad sjutton ska man önska sig i doppresent?!?!
Döper vår son 3/5 och folk ringer som galningar och frågar vad vi önskar till pojken men jag kan inte komma på ngt....
Ngn som har ngt förslag?
Döper vår son 3/5 och folk ringer som galningar och frågar vad vi önskar till pojken men jag kan inte komma på ngt....
Ngn som har ngt förslag?
Fina sagoböcker
Matservis
Fonder
Barncd
Fruktträd
Böcker
Fonder
Matservis
Barnmöbler
Tåliga speldosor
Påslakanset med namn
En alldeles egen bärbuske...
Tidskapsel
Vi har sagt leksaker och kläder i strl 74 som han kan ha till hösten. Vi har typ inga leksaker till lillen så allt går hem. Men böcker är ju inte heller fel. Bärbuske var ju smart, eller ett äppelträd kanske.
obligationer:)
har sakt att vi inte är ibehov av något men att dom istället kan sätta in presenten på hans sparkonto. Då bidrar dom ju till hans framtida körkort och bil :)
* Presentkort hos en fotograf
* Bord och stolar till barnrummet
* Presentkort i en inredningsaffär för barn
* Sagoböcker
* Gunghäst
* Brio-leksaker (tåg, dragdjur, sorterings-låda, stapel clown mm)
* Matset (tallrik, skål, bestick och mugg)
* Sängkläder
* Kläder
* Presentkort eller pengar till en bilbarnstol
* Lära-gå-vagn
* Fin/dyr nalle
* CD-skivor med barnsånger
* Träd eller buske
Presentkort hos en fotograf var ju en jättefin idé, den ska jag komma ihåg nästa gång vi behöver en present till en bebis!
Avjutning (typ BabyArt) kan va uppskattat oxå!
Såg på www.handsweden.se såg jag underbara halsband och armband där man gravera in namn och telefonnummer till mamma och pappa om i fall att barnets små fötter är på väg åt ett annat håll än mamma och pappa... Ett sådant ska jag önska åt min nyfödda dotter i dopgåva.
finns på www.alskadebarn.se oxå. så snygga!! Mer handgjort, liksom.
Överst på våra barns "dopönskelista" står fårskinn. De kan användas till mycket, sitta på i vagnen, pulkan eller bara mysa på. Och de är ju inte helt gratis direkt
hink o spade skrev 2008-04-28 12:29:51 följande:
Köper man fårskinn till en bebis bör man köpa ett babymärkt, de billiga på tex IKEA och Jysk är garvade med en massa kemikalier och endast avsedda som mattor...