• Xay1de

    Present till nybliven mamma?

    Kompisen fick barn för en vecka sedan och jag skulle vilja köpa en present. Jag vet att man oftast får mycket till bebisen så jag tänkte kanske köpa nåt till henne istället för att hon fixat allt så bra! (Får kanske på köpet tips om vad jag själv vill ha om en vecka ) Nån som har nån bra idé?

  • Svar på tråden Present till nybliven mamma?
  • Mamma t Twins

    Prenumeration på någon tidning? Föräldrarelaaterad, eller inte?

    Skulle vilja säga Bok, men det brukar vara lite si och så med tiden att läsa en "hel" bok...

    Blommor?

    En korg "själv-lyx" = Badskum, något gott, fotfil, cd, hudlotion, inpackning, ansiktsmask etc.

  • Nyfiken gul

    en liten korg eller "kit" med lite småsaker...  Det fick jag när älsta sonen föddes o det var jätteuppskattat!!

    lite frukt
    en påse godis
    två tidningar
    en pocketbok
    nagelsax
    nagellack
    nagelfilar
    hudlotion
    ett par varma sockor (sonen är född i november)
    ett par fina vantar


  • Xay1de

    Tack för tipsen! Har varit inne på nåt sånt där lite lyx-kit åt henne. Kan ju vara svårt att få tid för sig själv när man måste ha koll på den lilla hela tiden (även om barnet har en pappa också, men ändå...) Men jag vet ju att hon är en riktig godisgris så kanske nån lyxig choklad och sånt?

  • saris

    Jag fick lite fin choklad, te och en temugg. Det tyckte jag var toppen att få.

  • Mumrika

    Beror på vad det får kosta! Om det finns något ställe där hon kan få massage på prese´ntkort med gltighet 1år eller mer (så hon kan ta ut det när det funkar medbarnvakt etc utan att känna press) så är det underbart!

    Fick en "Floatingupplevelse" (DYRT) i födelsedagspresent av min svärmor i början av året och tog ut det i veckan (dottern nu 9 månader)när vi äntligen fick till det med egen tid under deras öppettider. Har också fått ett presentkort på en elevbehandling (140kr)på en skola för massörer/spa-personal här i Stockholm där jag bor från jobbet när jag slutade höggravid förra våren. Det gäller två år och har kännts jättelyxigt att veta att jag har när ryggen värkt av alla lyft och amning...

    Vetevärmare/kudde är också en mysig sak.

  • MarieCurie

    helt klart någon lyxig lotion och duschkräm. Jag blev jätte torr och tråkig när jag fick mitt första barn. 

  • vbam

    Hej, en present som är både för mamman och bebisen hittar man på www.bebisbuketten.se Fina buketter som består av kläder för bebisen. Finns i olika färger och man kan även välja mellan olika antal delar i buketten. 

Svar på tråden Present till nybliven mamma?