• Hexx

Vad tjänar en produktionstekniker?

Finns det någon som vet vad en sådan tjänar, eller som vet vart man kan ta reda på sådant?
    Min sambo ska anställas som det och ska löneförhandla i morgon, men hittar inga lönuppgifter alls....

Någon som vill hjälpa oss?

• Svar på tråden Vad tjänar en produktionstekniker?
  • lollisen

Hmmm..... Rimligtvis skall man ha en ingångslön som tjänsteman iallafall.. Då ligger väl den på ca: 22 000:- uppåt beroende på vilket område man väljer...

Själv har jag halva tiden kvar nu tills jag blir produktionstekniker/produktionesledare/produktionsutvecklare eller hur man nu vill benämna det.. Jihaaa!

Bättre att en gång älskat än att ligga runt med alla
  • Lenafena

Jag har arbetat i läkemedelsindustrin som asepttekniker. det var i produktionen. Året var 2003. Tjänade 20.000 i grundlön.

Begärde det då jag hade det på mitt tidigare arbete, men vet inte om det var okej. Ansåg väl det vara hyfsat då.

• Vårsolen

det bästa din sambo kan göra är att ringa facket-Unionen-och höra med dom.

• lollisen

De Hex
    Vad har karln din för erfarenheter inom detta? Känner han sig kunnig inom området? Har han mycket att bidra med till företaget? Utbildning? Vad hade han för lön innan(ca)?

• Hexx

han tjänar över 22000 nu....som vanlig "golvarbetare." han har viss erfarenhet, men ingen utbildning.

• lollisen
    Hexx skrev 2008-04-23 22:43:48 följande:
    han tjänar över 22000 nu....som vanlig "golvarbetare." han har viss erfarenhet, men ingen utbildning.
    Då skall han ju åtminstonde lägga på några tusenlappar...
    Är det på samma företag som han "uppgraderas"? Eller är det ett nytt ställe?
  • lollisen
    Hexx skrev 2008-04-23 22:45:41 följande:
    Det är samma företag!
    Då har han ju kanske lite hum om vad de andra tjänstemännen tjänar... Då får han lägga sitt löneförslag lite baserat på det.. Eller så hade jag gjort.. Han skall ju inte kräva för lite iallafall...
  • Vårsolen

japp, de bytte namn för inte alls länge sedan, innan hette det SIF.

Hexx skrev 2008-04-23 22:42:55 följande:
    Heter fackförbundet "unionen?
Svar på tråden Vad tjänar en produktionstekniker?