När lär sig barn vanligtvis att cykla trehjuling?
Är lite nyfiken, när ungefär brukar barn kunna cykla på första cykeln, en riktig trehjuling, inte en vanlig med stödhjul.
Är lite nyfiken, när ungefär brukar barn kunna cykla på första cykeln, en riktig trehjuling, inte en vanlig med stödhjul.
Antar att det är jätte olika, beror väl lite på när man börjar öva på de.... Min tjej började när hon var 2.5 men hade hon fyllt år en annan månad än dec hade hon nog varit yngre
2 - 2 1/2 ungefär några lite senare...vi har haft en sen och en tidig...så det varierar.
Jo så är det väl. Sen tänkte jag på att det ju spelar roll om barnet är fött på sommaren eller vintern.
Tänkte på vår kille, han blir tre i juni och kan inte men det är ju först nu vi har plockat fram cykeln, den har ju stått i förrådet hela vinten.
Min son är två år och tre månader och har lite för korta ben ännu, men annars brukar det väl vara ungefär däromkring..? Vi tänker att det kanske funkar redan nu om vi hittar rätt trehjuling annars får han vänta ett tag till.
min dotter som är en lång två åring kan cykla men hon orkar inte så länge för att benen når inte riktigt ner. men på drakborgen där de finns lägre cyklar där kan hon cykla. hon var 2 år och 3 månader när vi var där första gången. och då hade hon cyklat hemma lite innan men då var hon tvungen att vända på styret bakofram för att nå ner.