• Snova

Vattna krukväxter med "gammalt " vatten?

Har alltid vattnat med vatten som stått i några dagar då jag lärt mig att det ska vara bättre. Vet ej varför dock. Stämmer det att det är bättre? I så fall varför?

• Svar på tråden Vattna krukväxter med "gammalt " vatten?
  • Snova

Aha, tack! Fler svar? Inte för att jag inte tror dig, bara för att det är intressant och bra med fler källor. Kanske inte en av livets största frågor iofs.

• AnnaGBG

Kloret förvinner väl inte? Syret förvinner har jag hört

• Tecken

Och jag har hört att kalket försvinner? Fast jag undrar också hur det kan göra det?

Jaja, uppenbarligen försvinner någonting - och det är bra för en del blommor

• AnnaGBG
    Tecken skrev 2008-04-23 23:25:02 följande:
    Och jag har hört att kalket försvinner? Fast jag undrar också hur det kan göra det? Jaja, uppenbarligen försvinner någonting - och det är bra för en del blommor
    Men kalk är väl bra? Min farmor vattnar alltid sina blommor med gammalt vatten med äggskal i. Det bör ju vara för kalket, för vad hittar man annars i äggskal som kan vara bra?
  • Tecken
    AnnaGBG skrev 2008-04-23 23:35:39 följande:
    Men kalk är väl bra? Min farmor vattnar alltid sina blommor med gammalt vatten med äggskal i. Det bör ju vara för kalket, för vad hittar man annars i äggskal som kan vara bra?
    Och det var ju därför som jag skrev att jag också undrade...?
  • AnnaGBG

Eh, ja...? Jag såg ju att du skrev det. Det var ju just därför jag skrev mitt inlägg, det var ju ett svar på det...?

Eller var jag inte tydlig nog med att poängtera att jag sett vad du skrivit?

Svar på tråden Vattna krukväxter med "gammalt " vatten?