ingångslön - originalare
som rubriken lyder.......
någon som vet hur ingångslönen samt löneutvecklingen ser ut för originalare?
som rubriken lyder.......
någon som vet hur ingångslönen samt löneutvecklingen ser ut för originalare?
puffelipuff
Ja du, har faktiskt ingen aning. Det beror nog på var du jobbar. Läste någonstans att medellönen för en originalare ligger på 28 000 kr. Jag tror att man får betydligt mindre i lön när man är ny men jag tror också man snabbt kan höja sin lön. Är du inne på att bli originalare eller?
jag jobbar som originalare, har gjort det ett tag och nu är det förhandling.... har ingen aning om vad originalare "får" men tänkte att det kunde passa med den vetskapen nu :)
Okej, så du jobbar som originalare, har du gjort det länge? Jag har blivit originalare/forgivare men är mammaledig så jag vet inte mycket om lönerna. Vad jag vet är att vi ska ha vissa kriterier att nå upp till, gör vi det får vi full lön. Kan du inte prata med grafiska facket? De borde väl ha koll på sånt?
har jobbat med det i ett år lite drygt och facket.....väntar jag svar från men de har jag i övrigt inte mycket över för...... tyvärr har de visat sig idioter när de var på jobbet en gång och de har inte riktigt lyckats charma mig sen dess.......
Ok, det var ju tråkigt. Jag jobbar på ett stort företag där vi har fackklubben på plats och de har alltid hjälpt mig när det är nåt! Det verkar inte vara ett vanligt jobb faktiskt.