• LiCaNo

Foglossningsbälte

Undrar var det går att köpa ett foglossningsbälte för en bra peng??? (-i min hemtrakt Gävle eller på internet).
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Foglossningsbälte
  • Jempa L

Kolla hos din BM. Där köpte jag mitt Gula-Rehab bälte för 160:-

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • velle

Jag hittade mitt på blocket för 75 spänn. Det var exakt samma som min sjukgymnast tyckte att jag skulle beställa för 200 inkl.frakt. Det blev 125 kr för mig med porto och internetgiro. Det fanns fler på blocket och det finns ju fler auktionssajter och försäljningssajter så det kan nog löna sig att "shop around". De allra flesta blir ju bra efter förlossningen och behöver inte bältet längre! sökord: foglossningsbälte eller bäckenbälte. Lycka till!

• LiCaNo

Tack allihop för svar. Ska kolla med sjukgymnasten och BM. Nätauktioner har jag varit med i, men de har blivit dyrare än nypris många gånger så jag har hoppat av.
    Mvh C

• Mollymajs

Sök på tradera på foglossning eller gula rehab eller stödbälte. Alt på blocket. Har sett de som går för 20-50 kr o nytt kostar stax över 200 med frakt.

• Karisma

www.gulare.com/shop/index.php&cPath=83&products_id=434

Är det så här man ska spänna fast den om man är gravid?, trodde de det var som bilden på karln som snurrat runt höften.

Har sjukgymnasten sånna bälten att låna ut eller är det bara sånna där fula rosa som dessutom inte ger ngn effekt?

Kram K.

• Mollymajs

Jag hade sånt mot min foglossning när jag väntade dottern. Tyckte det va jätte skönt o ha det när jag gick lindrade fogarna. Men ja fick dra åt det väldigt hårt. Jag fick ett annat från sjukgymnasten men köpte detta själv då ja tyckte det va bättre. Vårt landsting (kalmar) hade inte detta bälte alls att låna. Men ja skulle säga att det är mer ett foglossningsbälte en stödbälte för magen.

Karisma skrev 2008-04-24 17:16:13 följande:
    www.gulare.com/shop/index.php...Är det så här man ska spänna fast den om man är gravid?, trodde de det var som bilden på karln som snurrat runt höften.Har sjukgymnasten sånna bälten att låna ut eller är det bara sånna där fula rosa som dessutom inte ger ngn effekt?Kram K.
  • Karisma

Aha är bilden på kvinnan visat som ett stödbälte för magen inte mot foglossningsvärk.

Funderar på att köpa ett sånt där bälte, de finns inte på apotek att köpa?

• Poloc

Gula Rehab-bältet kan jag rekommendera; både använder och säljer sådana. Mot foglossningsbesvär ska det mycket riktigt sitta "runt höften" - nedanför benknölarna man kan känna på framsidan av bäckenet.

Ca 200 kr är bra pris ! (enkelt att beställa direkt från hemsidan)

Jag rekommenderar främst att ha det om man ska stå/sitta mycket. Om man använder det hela tiden, eller när man är ute på längre promenad, så gör det att magmusklerna "vänjer" sig vid hjälpen och själva blir onödigt svaga. En avvägning man får göra...

• Karisma

ALS: Tack så mkt för utförligt svar om var/hur det ska sitta, ska beställa en i veckan. Står mkt på jobbet.

/Kristina

• Tindra02

Jag fick mitt av sjukgymnasten...
    Men sen fick jag oxå "glidmatta" och ha i sängen, men den fick jag bara låna...
    Kolla med din sjukgymnast.

• SofiaEmmy

.... det finns gråa bälten.... det har jag... mer diskret...

Svar på tråden Foglossningsbälte