• Puma80

Vill hitta söt speldosa! Snälla någon..

Ja som sagt, vill hitta någon söt liten speldosa till vårt kommande lilla mirakel.
    Gärna en liten som man sen kan ha med i vagnen/bilen och inte allt för dyr.
    Vill helst att den ska vara i form av ett mjukisdjur.
    Inte lite krav inte. Men vet man vad man vill ha så.. Haha..
    Någon som vet några bra internetsidor med sådant??
    Tack på förhand

Mvh Heidi

• Svar på tråden Vill hitta söt speldosa! Snälla någon..
  • October

Jag har köpt den lilla kaninen till bebisen i magen. Hade ett bi i samma märke till sonen, behagligt ljud, ej för mekansikt eller för högt. De finns lite överallt, babyland, babyproffsen mm
    Jag spelar för magen på kvällarna. Vi gjorde samma för sonen och han blev sen lugn på bb och hemma när han hörde speldosan, han gillar fortfarande att ha den med sig, han är nu 2 1/2 år...

www.jabadabado.se/01085ad5-0af8-4d10-8271-6e40a530501e-29.html

• Lislubbe

Jag köpte två på IKEA, de är som mjukisdjur en anka och en giraff köpte jag. Jättesöta och fina melodier.

• Therace

Min dotter fick en rosa "mjukiskatt" från Babyland. Den har speldosan i magen och man drar katten i svansen för att starta. Känns bra att snöret är insytt i tyg. På huvudet finns det två snörstumpar, så man kan knyta fast speldosan på valfritt ställe. Tyvärr finns den inte med på Babylands hemsida. Den är tydligen väldigt uppskattad av hennes yngsta son på snart 2 år - han drar i svansen 2-3 ggr på kvällen tills han somnar.

• Therace

Oops, det fattas lite detaljer:
    Min dotter fick speldosan av min syster. Det är alltså min systers yngsta son som har tyckt så mycket om den

• Puma80

Tack för era tips!
    October: Jag var inne på babyproffsen och letade efter just de men de fanns inte i butiken här tyvärr.. Så tack så jättemycket för tipset om sidan på nätet.

• Sereny

Jag har faktiskt också letat efter en speldosa, tycker det är svårt att hitta någon som är fin, som inte spelar en stressande melodi och inte har så förbaskat högt ljud. Fattar inte varför alla speldosor ska låta så högt? Bebisen ska ju ha den ganska nära sig, kan inte vara särskilt sövande om man säger så...
    Den enda jag hittade på affär med ganska sövande melodi var "Tummen". Den lät ganska fin, faktiskt.
    Men sedan har jag också hittat den här, som jag tror blivit favoriten: Den heter "Luna & Lullaby speldosa" och är i form av en handvirkad hund eller katt. Hunden har som ett "ben" i munnen som man drar ut, och då börjar den spela. Katten har en fisk som msn drar i och så börjar den spela. Melodin är Für Elise som ju är väldigt vacker, däremot har jag inte själv hört den spela. Någon som har den och kan berätta? Den finns i alla fall att köpa på designonline.se

• Puma80
    Grenna skrev 2008-04-24 20:02:43 följande:
    Den här gröna filuren tycker jag är jättegullig:www.gullgrodan.se/product_info.php...
    Ja den var verkligen söt.
    Kanske får bli något sådant, vet du vad den har för mellodi?
    Mvh Heidi
Svar på tråden Vill hitta söt speldosa! Snälla någon..