• Anonym (Maja)

Tatuera in en stjärna för de barn man förlorat i magen?

Vi har en son och jag har hans namn in tatuerat. Nu väntar vi ett barn till och jag skall tatuera in hans namn oxå. Dessutom har vi förlorat två barn i magen. Jag fundrar på om jag skall tatuera in en stjärna eller liknande för dem eller om det bara blir konstigt? Även om jag aldrig kommer glömma dem oavsett hur jag gör så kanske det bara blir en tråkig påminnelse om jag tatuerar in det?

• Svar på tråden Tatuera in en stjärna för de barn man förlorat i magen?
  • meic

Det är ju helt upp till dig hur du skulle känna när du ser dem... jag tycker att det låter fint!

• Freiya

jag tycker att det är en fin tanke.
    har för mej att en annan här på FL har gjort nåt liknande.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Pingeling

Jag tycker att idén är fin... Jag skulle nog ha gjort som du..
    Vänd sorgen till att dom är små stjärnor.. .

• Anonym (babies)

För mig personligen skulle jag inte vilja tatuera in 2 stjärnor, jag skulle nog bli lessen av dem istället för att gå vidare. Påminnas varje gång jag såg dem (självklart minnas de två barnen ändå)

Men är du av en annan personlighet än mig tycker jag det är symboliskt fint.

• Anonym (Maja)

Det är lite så jag tänker.

Jag hade ju inte haft mina barn idag om det hemska inte hade hänt (förlorade ett barn före varje barn).

Anonym (babies) skrev 2008-04-24 08:56:23 följande:

För mig personligen skulle jag inte vilja tatuera in 2 stjärnor, jag skulle nog bli lessen av dem istället för att gå vidare. Påminnas varje gång jag såg dem (självklart minnas de två barnen ändå)Men är du av en annan personlighet än mig tycker jag det är symboliskt fint.
  • Anonym (*)

Jag tror att Mijjo här på fl har gjort något liknande.. kika hos henne..

• Froggis76

Jaf har under senare tid funderingar på en ny tatuering föreställande tre stycken grodor, ett för varje barn, även om jag bara har två kvar i livet. Robin kommer alltid att vara mitt barn.
    Jag tycker att det är en fin tanke, och ser det bara som positivt att du bär med dig dem både på din kropp och i ditt hjärta. Men det är som sagt min åsikt.

• Mijjo

jag har precis som personen i inlägg nr 7 skriver gjort en tatuering med stjärnor,
    Alla barn har varsin och såklart har min ängel också en,en alldeles speciell med vingar för att symbolisera att att faktiskt också hon ska "räknas" in bland syskonen..
    varför ska man inte påminnas om att man fått en ängel?
    Nej jag tycker att man ska vara stolt över varje barn man fött oavsett om dom lever eller inte.

• Anonym (Maja)

Tittade på dina bilder tidigare idag - jättefina!

Mijjo skrev 2008-04-24 19:58:29 följande:
    glömde skriva att bild finns i mitt galleri!
  • mysmys75

jag förlora mitt barn den 11 mars o har tatuerat i en änglabebis som ligger på en kudde med Albins namn under

• majzzan

Jag funderar åxå på en tatuering... Det jag sörjer mest är att jag inte tog Max fotavtryck som jag kunde ha tatuerat ... Men man var ju så inne i sorgen chocken, man tänkte inte... Jag bara kramade honom.... Men jag ska iallafall ha hans namn på min kropp.. Kanske alla barns namn å så en stjärna på Max....

♥♥ 87 ♥ 88 ♥ 90 ♥ 03 ♥ 05 ♥♥
  • Lajkie

Jag fick ett mf i v.10 och jag skulle lätt kunna tatutera in en stjärna utan text i för det barnet.
    Jag funderar på att tatuera en stjärna med min dotters namn också. Men ska vänta tills bebisen i magen är född.

• Chili82

Jag har tatuerat en stjärna på handleden för min bebis som dog i magen. Ville ha ett minne av h*n. Får ju ingen gravsten för ett mf.
    Har min dotters namn på benet.
    Lycka till.

• sommarblomma

Jag ska tattoera in min dotters namn + en stjärtna med vingar på min handled!

Hennes namn på vänstra armen och sen eftersom jag redan har en sjärnhimmel på höger armen redan så ska hon få en plats där också en stjärna med vingar på!

• Tant Green
    Anonym (Maja) skrev 2008-04-24 08:57:49 följande:
    Det är lite så jag tänker. Jag hade ju inte haft mina barn idag om det hemska inte hade hänt (förlorade ett barn före varje barn).
    Jag tänker också så. Jag blev gravid så tätt att jag ändå inte hade kunnat haft tre barn. Om någon av de två första hade fötts så hade jag inte haft min dotter. Alltså finns det ingen anledning att tänka på "tre barn" liksom, jag är ju bara tacksam att jag fick min dotter istället för några barn som jag aldrig träffat.
  • Mijjo

om jag hade gjort en stjärna för alla missfall så hade armen inte räckt till,, jag har inte tänkt så. Jag har bara gjort för dom barn jag fött och blivit mamma till.

Tant Green skrev 2008-05-04 14:42:17 följande:
    Jag tänker också så. Jag blev gravid så tätt att jag ändå inte hade kunnat haft tre barn. Om någon av de två första hade fötts så hade jag inte haft min dotter. Alltså finns det ingen anledning att tänka på "tre barn" liksom, jag är ju bara tacksam att jag fick min dotter istället för några barn som jag aldrig träffat.
Svar på tråden Tatuera in en stjärna för de barn man förlorat i magen?