• Anonym (piller)

Spydde ca 4 timmar efter jag tagit piller

Jag började med p-piller för ca en vecka sen och för några dagar sen tog jag mitt piller på morgonen i vanlig ordning. Tyvärr började jag må illa lite senare och ca 4 timmar efter jag tagit pillret spydde jag. Läste infon om mina piller och det stod att om man spyr 3-4 timmar efter man tagit sitt piller ska man ta ett nytt. Jag gjorde inte det (tror att det hade gått ganska precis 4 timmar) och nu undrar jag om jag borde vänta en vecka innan vi kör utan kondom för att vara på den säkra sidan?

• Svar på tråden Spydde ca 4 timmar efter jag tagit piller
  • Anonym

ta det säkra före det osäkra och kör med kondom en vecka

• Anonym (piller)

Ja, det känns som det vettiga alternativet att göra... man kan aldrig vara för säker

Men jag tänkte rent teoretiskt, står det 3-4 timmar i infon och jag spydde efter 4 borde det ju inte behövas... man tycker ju att man borde kunna lite på det som står där.

Men som sagt var, jag vill vara säker så det blir gummi ett tag till

• Anonym

visst pillret borde vara upptaget i kroppen och det borde vara säkert men varför chansa?

• Judy

Ett tips om man mår illa är att ta p-pillret på kvällen istället. Jag mådde också illa ofta när jag började med p-piller, sedan läste jag någonstans att det kunde bli bättre om jag tog pillret på kvällen, och det blev det!

Dessutom är det mycket enklare att komma ihåg på kvällen. Jag glömde ofta på morgonen och kom på det när jag var i skolan så jag kunde inte ta det direkt heller..

• Anonym (piller)

Tack för tipset, men jag vet vad mitt illamående berodde på och det var inte pillrena (råkade visst bli lite för mycket fest kvällen innan)...

• Judy

Anonym (piller) skrev 2008-04-24 11:13:20 följande:

Tack för tipset, men jag vet vad mitt illamående berodde på och det var inte pillrena (råkade visst bli lite för mycket fest kvällen innan)...
    Haha okej
Svar på tråden Spydde ca 4 timmar efter jag tagit piller