• Lindex

Efterlyser påslakanset med elefanter!

Hej!
    Jag har suttit nu i timmar och sökt och letat efter ett speciellt påslakanset. Men kan inte hitta någonstans vart man kan köpa det.
    Det är prickigt och det är två elefanter som är broderat högst upp. Det finns oxå ett spjälskydd som är prickigt.

Är det någon som vet vilket påslakanset jag menar?
    Vart kan man köpa det?
    Tycker det är så gulligt Skrattande.

Hoppas att nån kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Efterlyser påslakanset med elefanter!
  • Monqan

Hehe samma här, har det i spjälsängen nu faktiskt, tänkte att jag kände igen mig när jag läste.. Köpte det på Ullared men det var väl förra året tror jag =)

• Lindex

Åååå...Tack så mycket! Nu ska jag bara hitta någon som ska till Ullared som kan handla det till mig Skrattande

• Sereny

Om ni gillar elefanter så tycker jag annars det här tyget "Elephant" från Mairo är helt fantastiskt. Nästan lite ripoff på Estrid Ericsons klassiska tyg som finns på Svenskt Tenn, men dock jättefint. Och inte att förglömma, färdigsytt verkar det vara...!
    Finns på (klicka på produkter och sen barn):
    www.mairo.se/

• maria lintott
    Sereny skrev 2008-04-24 19:32:44 följande:
    Om ni gillar elefanter så tycker jag annars det här tyget "Elephant" från Mairo är helt fantastiskt. Nästan lite ripoff på Estrid Ericsons klassiska tyg som finns på Svenskt Tenn, men dock jättefint. Och inte att förglömma, färdigsytt verkar det vara...!Finns på (klicka på produkter och sen barn):www.mairo.se/
    Kanske kan det vara billigare också eller?? Jag är själv kär i JOsef Frank tygerna från svensk tenn, men dom ligger på 1500 kr/m
  • fröken bidebop

Hej jag var på Ullared för ca en månad sedan och köpte det då, både till vagn (59,95 kr) och spjälsäng (99kr). Det fanns också spjälsängsskydd för 109 kr. Det finns antingen i grått eller i brunt :)

Lycka till med att finna någon som skall dit! Annars kan jag rekommendera ett besök ;)

• AochJsMamma

Jag´har oxå köpt ett sånt set på Ullared, i ljusgrått. Jättesött! Visste dock inte att det fanns sparkskydd till, det måste man ju nästan köpa..är det sladdrigt? Är så rädd att det inte skall vara tillräckligt fast så att det ändå inte gör någon nytta. (Förlåt ts att jag lånade tråden en smula!)

~~ * Vecka 23 * ~~
  • fröken bidebop
    AochJsMamma skrev 2008-04-25 07:17:15 följande:
    Jag´har oxå köpt ett sånt set på Ullared, i ljusgrått. Jättesött! Visste dock inte att det fanns sparkskydd till, det måste man ju nästan köpa..är det sladdrigt? Är så rädd att det inte skall vara tillräckligt fast så att det ändå inte gör någon nytta. (Förlåt ts att jag lånade tråden en smula!)
    Jag köpte inte spjälsängsskyddet så jag vet inte, men jag tror inte det var så sladdrigt. Det var vitt med prickar på, alltså inga elefanter på. :)
  • AochJsMamma
    fröken bidebop skrev 2008-04-25 16:38:51 följande:
    Jag köpte inte spjälsängsskyddet så jag vet inte, men jag tror inte det var så sladdrigt. Det var vitt med prickar på, alltså inga elefanter på. :)
    låter fint ändå, får nog bli ett sånt om de finns kvar sen. Tack!
    ~~ * Vecka 23 * ~~
  • Lindex
    Sereny: Tack för länken. Riktig snyggt tyg, känns lite retro Skrattande.

Fröken Bidebop: Riktigt bra priser på påslakanet och spjälskyddet. Tycker det är så dyrt när man går på barnens hus och babyland.
    Kanske få bli en liten helg utflykt neråt i landet Skrattande

EllieGBG: Helt ok! Flört

Synd bara att de inte har postorder så man kan skicka efter. Vore perfekt!
  • UnderbaraGossar

Om det är det från Ullared så har jag bild på det i mitt bildgalleri! Spjälsängsskyddet är dock från Babyproffsen, det råkade bara matcha väldigt bra =)

• Lindex
    Svar på #13
    Jo, det är det påslakanet. Så fint!

Får jag fråga vad spjälskyddet kostade?
  • UnderbaraGossar

Kommer faktiskt inte ihåg, runt 400-500 kr tror jag!

• fröken bidebop

Det finns bild i mitt bildgalleri.

• ACD

Japps, på Ullared finns det. Köpte ett till vagnen för ett par veckor sen. Kostade 69 kr om jag inte minns fel. :)

Svar på tråden Efterlyser påslakanset med elefanter!