• bara lilla jag

hyperventilerar vad ska man göra??

jag vaknade inatt av att min son andades väldigt konstigt..när han skulle abdas in så tog det stpp halvvägs.. det lät lite som han snyftade så jag trodde att han drömde så jag flyttade upp honom på kudden och klappade honom på kinden så blev han lugn.. Ungefär 2 timmar senare gjorde han samma sak, så jag gick till hans säng och stog där en stund och kladdade honom på kinden, så vaknade han upp och lät precis likadan och så började han skrika hysteriskt.. s´å jag tog upp honom och pratade lugnt med honom och bara höll om honom.. sen lade jag honom i våran säng och då blev det likadant igen så jag gjorde om allt och tillslut började han andas vanligt.. kan det så att han fortfarande drömde eller hyperventilerade han? bör jag gå till bvc? han är 5 månader gammal

• Svar på tråden hyperventilerar vad ska man göra??
  • Glendita

Min bebis gör samma sak, hon gör det ganska ofta. Tror det är vanligt, men jag undrar också vad det beror på, jag tror det beror på att hon drlmmer mardrömmar.

• Corze

min tjej hsr hyperventilerat ibland från första veckan.. ringde BVC som sa att de kan göra de innan de har sin "riktiga" andning dom kommer (om jag minnns rätt') vid 1 års ålkder.. hon sa att de oftya kommer efter vad som verkar vara ett andningsuppehåll

Emma 080320
  • Mamma S

Så gör min dotter, hon är fyra år nu och har haft apnéer sedan hon föddes. Efter ett andningsuppehåll drar hon ibland ett djupt andetag och sedan hyperventilerar hon ett tag. Tror det är normalt för små bebisar att ha kortare andningsuppehåll, men du kanske ska prata med bvc för säkerhets skull?

• Suzisuze

Jag tycker att det låter som just " mardrömmar", typ att bebisen drömmer och inte sover så djupt. Ofta ser jag detta på min son, han ler ibland för att en halv minut senare börja snyfta och " andas häftigt".

Svar på tråden hyperventilerar vad ska man göra??