• esandis

Bra mat att ge vid halsfluss??? 10 mån

Var hos doktern idag och lilla tjejen hade halsfluss. Undrar om det är någon som har bra tips på vad man kan ge henne att äta? Än så länge har hon bara drukit 100 ml välling. Behöver lite bra tips så hon får i sig något.

• Svar på tråden Bra mat att ge vid halsfluss??? 10 mån
  • HWikström

När små har halsfluss är de inte så matsugna men försök med nyponsoppa, blåbärssoppa och kanske någon puré. Det är skönt för halsen med kallmat.

• TwistedSister

Man ska inte tvinga i barnet mat om de inte vill ha. De klarar att vara sjuka några dagar utan att äta så mycket. Se till att hon får i sig vätska, och man behöver inte vara så himla noga med att det ska vara nyttigt när de är sjuka. Glass är skönt för en ond hals och sockret ger lite energi och höjer humöret.

• esandis

Skulle få för mig att tvinga mitt barn att äta det va inte det jag fråga om. Jag undra om bra mat som kanske kan äta som är lätt för dom.

• TwistedSister

Nä det menade jag inte heller, bara att man inte ska bli så orolig om de inte vill äta nåt, de klarar det. Jag vet väl själv hur man kan oroa sig med sjuka barn som knappt äter nånting på flera dagar.

Svar på tråden Bra mat att ge vid halsfluss??? 10 mån