Anonym (Usch) skrev 2008-04-24 11:21:40 följande:
Jag har fått massor pormaskar. Förut hade jag det på hakan, näsan och bredvid näsan men de senaste åren har jag fått mer och mer. Nu har jag det i så gott som hela ansiktet, t o m på örsnibbarna. Det är så äckligt. Vad kan jag göra?Jag fick barn för snart 4 år sen och det var kanske efter det som min hy blev så dålig. Nu är det så illa så jag skäms. Jag provade att gå på ansiktsbehandling för första gången i mitt liv men det blev inget bättre alls (men kostade ändå skjortan).Kan man smörja med något?Vad ska jag göra?
Jag brukar göra egna ångbad hemma. Bara ta en kastrull med uppkokat vatten pch ställ den på bordet på ett underlägg, ta en stor handduk och sätt dig med ansiktet över kastrullen med handduken över dig. Som ett tält. Busenkelt. Sitt i ca 10 minuter och kläm sedan ut de pormaskar som inte krupit ut av sig själv. Lägg sedan en djuprengörande ansiktsmask och avsluta med att skölja ansiktet i kallt vatten för att stänga till porerna efter rengöring. Funkar kanon för mig iaf

Å sen är det ju bra mycket billigare än proffessionella ansiktsbehandlingar... Testa och gör 1-2 ggr per vecka. Blir det inte bättre kan du ju prata med personal på Apoteket el. söka proffshjälp ändå...