• Anonym (Usch)

Massor pormaskar - vad göra?

Jag har fått massor pormaskar. Förut hade jag det på hakan, näsan och bredvid näsan men de senaste åren har jag fått mer och mer. Nu har jag det i så gott som hela ansiktet, t o m på örsnibbarna. Det är så äckligt. Vad kan jag göra?
    Jag fick barn för snart 4 år sen och det var kanske efter det som min hy blev så dålig. Nu är det så illa så jag skäms.
    Jag provade att gå på ansiktsbehandling för första gången i mitt liv men det blev inget bättre alls (men kostade ändå skjortan).
    Kan man smörja med något?

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Massor pormaskar - vad göra?
  • Petrah

Gjorde dom en porrengöring då?? för dt är nog dt enda som hjälper tror jag. elelr ånga upp huden själv och trycka ut dom. för ut måste dom ju. så beställ en ny tid o gör en ny behandling, sa hon nått om att du kunde göra något själv?? jag har oxå fått porer nu o dom måste bort.

Wild, Raw and Beautiful
  • Sweetp
    Anonym (Usch) skrev 2008-04-24 11:21:40 följande:
    Jag har fått massor pormaskar. Förut hade jag det på hakan, näsan och bredvid näsan men de senaste åren har jag fått mer och mer. Nu har jag det i så gott som hela ansiktet, t o m på örsnibbarna. Det är så äckligt. Vad kan jag göra?Jag fick barn för snart 4 år sen och det var kanske efter det som min hy blev så dålig. Nu är det så illa så jag skäms. Jag provade att gå på ansiktsbehandling för första gången i mitt liv men det blev inget bättre alls (men kostade ändå skjortan).Kan man smörja med något?Vad ska jag göra?
    Jag brukar göra egna ångbad hemma. Bara ta en kastrull med uppkokat vatten pch ställ den på bordet på ett underlägg, ta en stor handduk och sätt dig med ansiktet över kastrullen med handduken över dig. Som ett tält. Busenkelt. Sitt i ca 10 minuter och kläm sedan ut de pormaskar som inte krupit ut av sig själv. Lägg sedan en djuprengörande ansiktsmask och avsluta med att skölja ansiktet i kallt vatten för att stänga till porerna efter rengöring. Funkar kanon för mig iaf Å sen är det ju bra mycket billigare än proffessionella ansiktsbehandlingar... Testa och gör 1-2 ggr per vecka. Blir det inte bättre kan du ju prata med personal på Apoteket el. söka proffshjälp ändå...
    Jobbar på en 09:a
  • Anonym (Klämma)

Jag har också varit hos en kosmetolog, men där sa dom att dom inte kan ta alla porer när det är så mycket. Det skulle ta för lång tid.

Det man får göra är att klämma dem själv. Några i taget, och så ofta man hinner. Helt ren blir man aldrig - de tar aldrig slut!

• Anonym (Usch)

Tack för svaren.

Det verkar som det blir fler om jag klämmer dem, eller i alla fall kommer tillbaka som större. Är det så?

Sweetp - jag använder inte krämer, har du namn på nån djuprengörande ansiktsmask?

• Petrah

nä dt hoppas jag inte att dt kommer fler eller att dom bli större när man klämmer på dom.
    ja en djuprengörande mask vill vi har förslag på

Wild, Raw and Beautiful
  • Anonym (Usch)

...och ska det vara något i vattnet som man ska sitta över?

• Petrah

nä bara kokande vatten som man ångar ansiktet i. Dt blir jättevarmt men dt går.

Wild, Raw and Beautiful
  • Sweetp
    Anonym (Usch) skrev 2008-04-24 13:22:44 följande:
    Tack för svaren.Det verkar som det blir fler om jag klämmer dem, eller i alla fall kommer tillbaka som större. Är det så?Sweetp - jag använder inte krämer, har du namn på nån djuprengörande ansiktsmask?
    Kommer inte på nån på rak arm, men jag kan rekommendera Yves Rochers masker Jättesköna, bra och prisvärda Lycka till!
  • Sweetp
    Anonym (Usch) skrev 2008-04-24 14:09:18 följande:
    ...och ska det vara något i vattnet som man ska sitta över?
    Nej, bara kokande vatten... Sätt äggklockan på ringning och sätt på lite skön musik så blir det inte liiika långtråkigt Avsluta som sagt alltid ansiktvården med kallt vatten för att stänga till porerna igen... Gör du regelbunden rengöring av huden? Morgon och kväll menar jag då? Om inte så börja med det. Och drick mycket vatten. Testa även tea tree oil, ett lite dyrare alternativ är Biolines Pureactive GSE gel. Har sett reklam för Neutrogena Blackhead (produkter särskilt till för att ta bort pormaskar. Finns på Apoteket) produkter på tv men vet inte om och isf hur de fungerar...
  • Martinis

Jag har testat den där Neutrogena anti-blackhead, eller vad den hette. Visst känner man sig lite fräschare efteråt, men min hud torkade den mest ut. De jag tycker funkar absolut bäst, de är ju ånga. Jag brukar bada bastu, sen skrubba med en slags skrubbduk med vanlig tvål på, tvätta bort, stänga porerna med kallt vatten å sen smörja in.. Känns mycke fräscht, å så ser man faktiskt att dom där svarta prickarna försvunnit nästan helt. Men, man måste ju upprepa..

Svar på tråden Massor pormaskar - vad göra?