• xxJessikaxx

Var hitta persienner med 90:s och / eller 180:s bredd?

Ja som rubriken lyder...Vi behöver sådana till vår inglasade balkong, helst inte så dyra då...har kollat IKEA, Ellos, Josefssons, Jotex men ALLA har bara 80:s, 1 eller 120:s bredd och det funkar inte.

• Svar på tråden Var hitta persienner med 90:s och / eller 180:s bredd?
  • helleappel

Ikeas kan man ju kapa ikeas rullgardin på bredden och på så sätt få den bredd du önskar (dvs kapa 1 m till 90 cm)

• xxJessikaxx

Hmm okej men menar du rullgardin eller persienn? Jag har persiennen Lindmon sedan tidigare och jag vet faktiskt inte ärligt talat var man skall kunna kapa dem enkelt och snyggt?

• Flox

IKEA har stålpersienner som man kan kapa själv med ett verktyg som de också säljer på IKEA (billigt), där man helt enkelt knipsar av lamell för lamell, fungerar jättebra!

• xxJessikaxx
    Flox skrev 2008-04-25 00:45:56 följande:
    IKEA har stålpersienner som man kan kapa själv med ett verktyg som de också säljer på IKEA (billigt), där man helt enkelt knipsar av lamell för lamell, fungerar jättebra!
    Ahaaaa, namn på dessa kanske? Kollade lite på webbsidan men får bara upp dessa i trä...Egentligen ville jag ha i trä men stål kanske också funkar. Tack för tipset!
  • xxJessikaxx

Såg nu att det är Stålis du nog tänker på för där står det att det finns en speciell kapare. De är i stål och som sagt, hade eg tänkt mig trä. Uterummet har vita väggar och jag hade tänkt måla golvet ljust grått. Kommer att ha ett stort ek-bord och sex korgstolar fr Ikea samt två rottingfåtöljer och ett glasbord där inne. Kanske ändå att aluminumpersienner bryter av mot allt trä som kommer att vara där inne plus att golvet ju ska vara grått så det går igen lite i det?...

• Katjakatt

www.persiennbutiken.se/ måttanpassar dem, har trä och massa färger i aluminium. Inte så billigt som ikea, men inte superdyra heller..

Svar på tråden Var hitta persienner med 90:s och / eller 180:s bredd?