• Flutterby

Vågar ni cykla med era barn?

Har äntligen satt fast cykelsitsen på min cykel och sonen har provsuttit. Jag måste nog "cykla in mig" lite mer på cykeln, den är ganska ny, innan jag ger mig ut med sonen. Jag tycker det känns så vingligt och obehagligt vid start(provade att sitta upp med sonen i sitsen, men avbröt), jag hoppar alltid upp på cykeln, har så korta ben och har aldrig lärt mig att sitta på cykeln vid start.

Stödet som sitter på cykeln är alldeles för klent(det klarar ju knappt att hålla upp enbart cykeln), jag vill köpa ett dubbelsidigt stöd, var finns det?

• Svar på tråden Vågar ni cykla med era barn?
  • Garderobshylla

Jag cyklar väldigt sällan med mitt barn, ibland till dagis lr så. Jag har en gammal ranglig cykel utan stöd, så det är jobbigt när jag måste luta den mot något när sonen ska av och på. Sen är den så svajig, så jag tycker det är jätteobehagligt.

• Busbellan

Jag cyklar då och då med barnen i cykelsits.
    Ska man bara ut med ett barn så hade jag absolut valt cykelsits, inte cykelkärra.
    Känns som man har mer koll på barnet när h*n sitter nära.

Mamma till Nora, August och Ella
  • miababia

har en son på 14 månader och vi köpte cykelsits för snart 2 veckor sen, ett av de bästa köp jag gjort. jag brukar dock leda över cykeln när jag ska gå över gatan m.m.
    funderar oxå på om man kan skaffa ett cykelstöd till. Har upptäckt att för mig är det lättast att sätta cykeln i ett ställ och ta ner stödet sen få upp/ner sonen.

• Stora

Man vänjer sig. Först känns det vingligt men man lär sig. Obs se till att allt är klart innan du sätter fast barnet. Stödet håller inte för något! Hur menar du med hoppa upp? Jag ställer mig grensle över stången och sen sätter jag foten på ena trampan skjuter fart och hoppar upp på den andra. Jag sitter inte på sadeln då jag startar..kan man det?

Svar på tråden Vågar ni cykla med era barn?