• 79netta

Gravidyoga i Malmö

Hej,

jag undrar om det är någon som vet om det finns gravidyoga i Malmö området. Jag vet att RundOchSund finns men allting är fullbokat + att jag kommer att vara mest gravid under sommaren (ska föda i september) och då verkar alla ställen ha uppehåll.

Tips på andra gravid-aktiviteter under sommaren uppskattas

• Svar på tråden Gravidyoga i Malmö
  • pyretochbönan0809

Studiefrämjandet har en kurs på Barkgatan (vid Friskis&Svettis) som precis börjat!

* ~ * v.29 - bf 16/7 * ~ *
  • 79netta

Hej tack för ditt svar! Nu såg jag att de även har sommarkurser. Det blir superbra! Tack så mycket!

• pyretochbönan0809

Ingen fara  Tyckte det var jätteskönt i måndags när jag var där första gången! Andningsövningar är guld värda enligt mig.....Hoppas bara inte jag får sd efteråt nästa gång som jag fick sist...=S

* ~ * v.29 - bf 16/7 * ~ *
  • Lillaelle

Hej!
    Jag vet att det finns många Falun Gong utövare i Malmö. Jag tror att de brukar öva i Slottsparken på helgerna.
    De lär gärna ut rörelserna gratis till den som är intresserad.

Jag övar själv Falun Gong och kan rekommendera det med HELA mitt hjärta! Övningsrörelserna är mjuka,harmoniska, enkla och lätta att göra även när man är gravid. Själv är jag i v.32 och har inga problem att göra dem :)

Gå gärna in på www.falundafa.org
    Där finns mer information om Falun Gong (Dessutom kan du ladda ner böcker/övningsvideo gratis där)

Svar på tråden Gravidyoga i Malmö