*Min dotter på 13månader har lekt
Min dotter på 13månader har lekt med en tuchpenna,hon har haft den i munnen.undrar om det e farligt giftigt?
Min dotter på 13månader har lekt med en tuchpenna,hon har haft den i munnen.undrar om det e farligt giftigt?
Beror så klart på typ av penna.Är det en "vanlig" för barn-så är det oftast INTE gift i.Det brukar stå "giftfri" på asken.
Är det nån annan typ så vet jag ej.........
Titta på förpackningen! Nästan alla tuschpennor för barn är giftfria numera. "proffs-tuschpennor" är det nog lite olika med. Det ska inte vara några mängder "gift" i alla fall. Om du inte hittar förpackningen så ring sjukvårdsupplysningen eller giftinformationen. Jag har tyvärr inga svenska tfn-kataloger, har inte numret.
ebben: det e ju en barn penna men har inte asken kvar så vet inte om det e gift i pennan Om det e gift i pennan vad händer då?
Då är det säkerligen ingen fara. Finns det alls pennor med gift nu för tiden?
Ring sjukvårdsupplysningen!! de vet garanterat mer än vad vi här vet. Om det är en barnpenna behöver du nog inte vara orolig men ring i alla fall!
ebben: Jo sådana konstnärspennor, svarta lite längre, samt spritpennor är nog inte så nyttiga. Om de är giftiga vet jag inte.
men då bör man väl kunna uppge VAD det ÄR för en.Och hon har ju inte förpackningen kvar? Eller.......jag vet inte hur sjukvårdsuppl. funkar........
Är det en barnpenna är det m största sannolikhet ingen fara. Min son har sugit på massa pennor Enda penna jag vet är direkt gitig är anilinpenna
har ju inte förpackningen kvar det e ju en vanlig barnpenna men ska kanske hålla extra koll på henne.e inte barnpennor vattenlösiga?Ska gå skölja hennes mun en gång till!
pratade me en kompis hennes son har oxå sugit på tuchpennor hon sa att det inte e någon fara!Nu blev jag lugnare igen men tack för alla snabba svar!Ska ändå hålla extra koll på henne man blir ju lite nojig!
jag tror inte du behöver vara orolig.
våra barn kommer hitta på MÄNGDER med grejer som kanske inte är toppenbra, men de blir nog bra folk till sist ändå....
Tiili: sant