• solida

Snälla! Nån som vet vart man kan köpa trädgårdredskap för barn????

Jag vill köpa en kratta/räfsa och en wasaba-kvast (eller vad det nu heter) till min son. Han drar runt på våra stora hela dagarna när vi är ute och de är ju så stora och otympliga... Vill ha likadana fast i mindre format, om ni förstår. I trä alltså. Vet att det finns, vi har såna på jobbet (förskola), men de är beställda från ett företag som bara säljer till förskolor och skolor.

Har kollat: Rusta, ÖoB, Coop forum, Toys r'us, IKEA och Plantagen.

Please help! Vore jättebra om jag kunde köpa det innan helgen!

• Svar på tråden Snälla! Nån som vet vart man kan köpa trädgårdredskap för barn????
  • TittaTi

Jag har sett det på Plantagen i gbg, men det har du ju redan kollat. Såg även mkt på Barnens hus, tex handskar och fina små spadar. Kan dock inte svära på att de hade större grejer som piassava-kvast (vilket jag tror du menar ... )men kolla eller ring dit!

• solida
    TittaTi skrev 2008-04-24 18:54:48 följande:
    Jag har sett det på Plantagen i gbg, men det har du ju redan kollat. Såg även mkt på Barnens hus, tex handskar och fina små spadar. Kan dock inte svära på att de hade större grejer som piassava-kvast (vilket jag tror du menar ...)men kolla eller ring dit!
    Hi hi, japp piassava-kvast är det ju... Ha ha, jag blandar ihop ordet med Warsawa hela tiden. och Wasabi. Av nån anledning.

De kanske bara inte fått in det än på Plantagen här i Sthlm...? Våren har ju just kommit så det kanske är på gång. Hoppas, hoppas.
  • Maria32

Var idag och köpte Gardena trädgårdsredskap till min dotter. köpte på Coop forum och plantagen.

• TittaTi

Ja, jag var på ett helt nytt Plantagen med barnhörna. De kanske inte har det sortimentet på alla affärerna. Hoppas du hittar ngt, de är ju så fina och bra att barnen kan ha egna!

• luddigamaskrosen

odal eller granngården brukar ha. och dom har ju rejäla saker också.

• JEZICA
    Hej..
    Bauhuas har superfina trädgårds set, spade, kratta, spann, skottkärra, handskar mm.
    Allt i samma färger, finns i blått eller rosa set.

Hur fina som helst..och prisvärda..  Ha d gott..

Soliga hälsningar Jessica
  • solida

Tack så hesmkt mycket för alla tips!! Jag kommer åka förbi jula och bauhaus imorgon, så då ska jag kolla in dem. Sen ska jag svänga in på Plantagen igen, jag kanske missade dem förra gången jag var där...

Svar på tråden Snälla! Nån som vet vart man kan köpa trädgårdredskap för barn????