• Viskans

Hur länge kunde ni cykla?

Ja, hur långt in i graviditeten funkade det för er att cykla? Och av vilken anledning fungerade det inte längre?

Just nu med lite foglossningsproblem så är cykling mitt smidigaste sätt att både komma ut och röra mig och dessutom låta hundarna röra sig lite, men frågan är hur länge man klarar av att ta sig fram på en cykel när magen börjar bli riktigt stor.
    Jag är bara i vecka 16 så jag har ju knappt någon mage alls än så länge, så det är svårt att föreställa sig.

• Svar på tråden Hur länge kunde ni cykla?
  • Lalla3

Jag cyklade förra veckan en kort sväng. Det gick bra. V 37 nu.

• Älsko

jag är i vecka 38 på lördag och kan fortfarande cykla och kommer nog kunna cyckla ända tills bebisen vill ut :) har inte så stor mage.. Men tror inte det är några problem att cyckla så länge man inte får ont av det.

• chamar

Jag har bf idag, cyklade med min lilla dotter igår.

• Viskans

Låter ju jättebra om man kan fortsätta cykla graviditeten genom!

• Plingelina

Jag är i v. 35 och cyklar fram och tillbaka till jobbet varje dag. Det blir en mil "tur och retur" och jag tycker att det är ett jättebra att sätt att behålla konditionen så gott det nu går. Får inte alls ont på samma sätt som när jag promenerar lite längre.

Men jag måste ju erkänna att det INTE går fort när jag cyklar..
    En morgon kom min man susande - på sin cykel - förbi mig och jag ropade på honom. Han hade inte sett att det var jag som kom farande men han hade tänkt.
    - Vad är det där för en människa som cyklar så otroligt sakta...?

• Viskans

Äsch, vad katten, det kvittar väl om det går lite långsamt, huvudsaken är väl att man får komma ut i friska luften och röra lite på sig.

• Ellen Dellen

Jag cyklade till förlossningen...blev igångsatt! Förra gången var det det bekvämaste sättet att ta mig fram men nu har jag fått åderbrock så det gör ont efter ett tag men cyklar fortfarande, i v. 28+0!

• HappyPower

Jag cyklar fortfarande till jobbet och tillbaka varje dag. Är i v.30 och med stoooor mage nu. (snart lika rund som lång ;))

• trebarsmamma

jag cyklar fortfarannde och är i vecka 38 och kommer nog kunna cykla hela tiden, fast man har en stor mage

• ticktick

Jag cyklar, fortfarande, är i v. 38. Jättesmidigt och mycket mer skonsamt än att gå!

• Rulltrappa

cyklade hela tiden. hade planerat att cykla till förlossningen också, men si det gick inte för då hoppade kedjan till sambons cykel av och trasslade till sig på något mysko sätt så det var bara att svälja stoltheten och ta en buss...

• Cia o krabaten

Jobbade till 2v före BF och cyklade till jobbet. Detta var i mars -05.
    Hoppas jag kan cykla lika länge denna gång.

• Rulltrappa

alltså, man kan ju inte sitta i racerposition som höggravid för då kan man inte andas, men om man bara sträcker lite på sig ska inte magen vara i vägen.

• Lily0

Jag cyklar också till jobbet sedan någon vecka, är i vecka 24. Det enda jag upptäckt är att jag blivit öm i underlivet, vilket jag aldrig är annars. Jag har en ganska smal, hård sadel och känner att jag bör köpa mig en bred och mjuk istället. Någon som känner igen sig?

• Viskans

Någon som faktiskt fått sluta cykla pga graviditeten?

Som det ser ut i den här tråden känns det ju i princip garanterat att man kan fortsätta cykla troligtvis hela tiden, kan man verklugen räkna med att kunna det?

• puh fantast

Har man foglossning är det bättre att cykla än gå enligt alla "experter".
    Själv har jag inte suttit en minut på cykel under denna graviditet, är i v. 35.

• beepee

Ja, jag tror helt klart det beror på vad før cykling man pratar om och vad man har før cykel. Jag cyklade mountainbike innan jag blev gravid, men slutade direkt pga risken att ramla av och gøra illa magen. Dæremot cyklar jag på væg och grusvæg fortfarande, men tycker redan att min lilla mage ær i vægen (v18). Men sitter væl relativt framåtlutad på min cykel, och hoppas absolut kunna fortsætta cykla tex till jobbet på en annan cykel.

sedan kanske man inte kan "rækna" med så mkt alls. Man kan ju hoppas på en bra okomplicerad graviditet, men tror man få ta det lite som det kommer

• Skrutt80

Jag är i v 36 och cyklar ca 2,5 mil varje dag fram & tillbaka till jobbet... Absolut det smidigaste sättet att ta sig fram och min bm är eld och lågor över att jag är så aktiv... Lyssna bara på kroppen och gör det ont så sluta!

Lycka till!

• cecell

Jag cyklade samma dag som min lilla prins kom. Va i v.40 då. Tyckte det va helt underbart att cykla när jag va gravid eftersom det gjorde ont av att gå för långt. Man får ju göra vad man kan och inte anstränga sig så att det gör ont. Uppför branta backar kunde jag inte ta mig fram i för det gjorde ont så då gick jag uppför ist. Lycka till!

Svar på tråden Hur länge kunde ni cykla?