*Har köpt lite läsk billigt, coca
Har köpt lite läsk billigt, coca cola och fanta,
men de gick ut i september -04!
Är det farligt att dricka gammal läsk när man e gravid???
e i v 21.
Har köpt lite läsk billigt, coca cola och fanta,
men de gick ut i september -04!
Är det farligt att dricka gammal läsk när man e gravid???
e i v 21.
Hm, vet ej men jag skulle inte dricka det: men sen så är ju jag verkligen nipprig med saker som gått ut....
de e säkert inte farligt, utg datum på läsk är till för att de tappar smak efter lång tid.. smakar de inte illa så e de nog bara att pimpla på..
ja, det finns inte speciellt mycket kolsyra kvar.....
men det va billigt iaf, 48 kr för 24 stycken!
Men farligt vet ja ej om det e??????
Skulle inte riskera att dricka den...
Just i egenskap av gravid kan det ju inte vara ngn fara, knappast nån listeria eller toxoplasmos i läsken Tror främst också det är för smak o kanske ännu mer kolsyra som ju är färskvara.
Då e det inte farligt alltså???
Nej, det tror jag inte
Jag har varit jättenojig och överförsiktig med allt ganska länge under graviditeten.
Är fortfarande försiktig, men börjar också tänka att man vågar ju äta/dricka saker hemma hos andra eller på restaurang. Hur vet man egentligen att de grejerna inte passerat bäst-före-datum, t ex?
Jag har ätit pulversoppa som var alldeles för gammal (flera år) och jag tror inte att det är nån fara.
Har du redan druckit läsken så var inte orolig. Däremot kanske det är onödigt att pimpla i sig mera när du nu vet om att den är för gammal.
Dessutom så tycker jag att man kan gå tillbaka och klaga om man fått för gamla varor i butiken!