• Ízabellah

"Nybliven" singel, vill resa men har inget sällskap - var hittar man en resekompis???

Är en ganska nybliven singel och planerat ta tillfället i akt att göra saker som jag inte kunnat tidigare - däribland resa.

Är sugen på att sticka iväg till ett specifikt ställe i sommar, men som singel bland vänner som har barn och familj är det i princip omöjligt att hitta någon som kan eller vill följa med... Att åka själv är ju heller ingen höjdare...

Var kan man hitta en resvän?
    Någon som gjort detta? Hur gick det?

• Svar på tråden "Nybliven" singel, vill resa men har inget sällskap - var hittar man en resekompis???
  • Angdev

Har inte gjort det själv men du kan ju alltid bli medlem på resedagboken.se där finns flera som vill ha resesällskap. Annars kan du ju alltid resa själv, det e lite skrämmande i början men oj så mycket kontakter man knyter under resans gång =)

• Ízabellah

Ok, tack! Ska prova att kolla där.

Nja, att åka själv är jag inte sugen på alls faktiskt, så tuff är jag inte.

• Ízabellah

Tack, men jag har en plats i tanken redan! Men detta kan ju vara något också...

• Ízabellah

Ahh såg man kunde söka efter resesällskap där med, utöver de organiserade resorna. Tack!

• skåne tjej

vart vill du resa då?

First God created man, then he had a better idea...
  • Ízabellah

Hade tänkt mig några dagar vid havet i Polen - Sopot, Gdynia, Gdansk, i sommar. Inte direkt första stället de flesta som söker resvänner vill till...

• vänat

har du kolat på www.vagabond.se där kan man klicka i vänster marginalen på forum sen kan man leta efter ressällskkap samt land och världsdel eler själv annoser efter resesällskap.

• Novus

Måste du åka med någon då? Jag ville åka iväg till London och det blev så konstigt när jag frågade några. Det var fel datum, de kanske kunde om vi kunde byta datum osv osv. Tillslsut tänkte jag att "varför ska jag anpassa mig när jag redan vet när jag kan åka?" Det slutade med att jag har (trots att jag är skiträdd ) bokat en resa själv dit i 4 dagar! Känns ändå väldigt bra att resa själv

• Ízabellah

Jag måste inte åka med någon, men jag är verkligen inte ensamtypen.

Svar på tråden "Nybliven" singel, vill resa men har inget sällskap - var hittar man en resekompis???