• daydreams

Solglasögon till barn 1,5 år

Hej!
    Är det någon som har erfarenhet av solglasögon till barn? Jag har letat lite på nätet och det verkar som att de ?seriösa? och lite dyrare glasögonen för barn under 3 år har ett justerbart band istället för bågar.

En fördel är naturligtvis att de sitter på plats lite bättre, men är det någon som har negativa erfarenheter av sådana? Typ att det blir svettigt under eller så?

Tipsa gärna om bra glasögon!

• Svar på tråden Solglasögon till barn 1,5 år
  • Cissela

Vi köpte ett par billiga enkla för att prova men hon totalvägrade förra sommaren... kanske tips för också att prova med billiga innan ni lägger en massa pengar på dyrare?

• Minigrisen

Igår köpte jag ett par Polaroid barnsolglasögon (200 kr) till min Malte (15 mån) Dom var lixom av gummi och kan stå emot lite tuffare tag. Jag har testat med ett par billiga och dom bröt han sönder på en gång.
    Jag fick ett tips att sätta på dem solbrillorna när dom som bäst behöver dem - solig dag vid ett reflekterande cafébord ;o) Då tar dom säkerligen inte av dem. Har ännu inte testat den metoden.

Förra året hade vi ett bar Babybans med neoprenband men dom satt så hårt (om dom inte skulle halka av) över näsan och verkade irritera. Skulle tro att dom funkar bättre på badstranden.

• CeeJay

Såg faktiskt ett reportage i tidningen för något år sedan att de billigaste glasögonen (tror det var HM´s) var de som klarade testet bäst och var bäst skydd för barnets ögon

För mig känns det ganska enkelt - vill du lägga ut "mer" pengar och tror han kommer använda dem så köp de dyrare. Annars tar du två par från HM..

• daydreams

Tack för tipsen.
    Men är det ingen som har erfarenhet av glasögon med ?gummiband? istället för bågar?

• CissiS

Jag jobbar som optikerassistent och tyvärr så har vi aldrig haft sådana glasögon hemma för försäljning så de kan jag inte säga så mycket om men jag vill ändå bidra med lite erfarenhet!

Helst ska man inte ha små barn i solen så mycket så de "måste" ha solglasögon utan det är bättre med skugga eller en skyddande keps tex. Solglasögon "lurar" ju ögat lite att tro att det är ok att titta på solen så det är bättre med en keps! Men ska man ha dem i solen så tycker jag absolut att man ska ha ett par bra solisar, tex Polaroids barnsolisar med Polariserande skydd i. Lite dyrare men bättre skydd och kanon bra bågar som är mjuka och bekväma!!

Lycka till....

• Pshevil

Köpte Polarn och pyrets solglasögon nu till sonen (2,5 år), de sitter jättebra och han gillar dem skarpt.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • monikaifalun

Hej!

Vi har Kidz Banz till vår dotter och dom funkar jätte bra.

Svar på tråden Solglasögon till barn 1,5 år