avlivning så här!?
någon mer än jag som såg insider ikväll?
jag kan bara säga det att jag fick mitt års chock när dom avlivade den där stackars hästen!
jag flög upp ur soffan skrikandes nej!!!
det var verkligen INTE vad jag hade väntat mig,ska det gå till så.. har jag gått runt i min egna lilla drömvärld troendes att hästarna får somna in lugnt och stilla medans dom igentligen får... ja vad hästen nu fick?
en fet jävla smäll i huvudet?,ett skott eller vad var det?
oh gud det var så hemskt att se, tårarna kom också, hade önskat att dom hade förvarnat om denna sen för då hade jag INTE tittat.
stackars liten försökte ta sig för huvudet och springa därifrån.
stackars stackars djur, hoppas han inte lider mer nu iallafall.
ville skriva av mig mitt års chock bara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 21:49
ska tillägga att jag aldrig såg någon reklam av programmet,började titta på det när ca halva tiden rullat så jag såg aldrig deras varningar, vet inte han kanske varnade just innan också men det missade jag totalt i såntfall.
Ja det är säkert det bästa sättet för hästen att avlivas på men för en som aldrig tidigare hört talas om detta så blev det en rejäl chock.
jag såg ju före i mitt huvud en bild när dom tar fram en spruta men så bara pang!
forskning och bla bla bla, kan man verkligen veta SÄKERT att hästen dör på sekunden och HELT smärtfritt? nåt jag funderade på innan jag la mig igår..
men endå bra bättre att få dö hemma utan att behövas fraktas iväg.
han såg endå lugn och proffsig ut han som gjorde det.
vill inte ens föreställa mig hur det skulle va om hästen på nåt sätt förstår vad som ska hända