• Kapha

Vad får FILIPPA för smeknamn??????

10 dagar till 4:E planerade snittet. Gud så spännande. Men.....vad ska den lilla heta? William är bestämt om det är en kille, men tjejnamn är det värre med. Filippa var vi inne på, men vad blir det för smeknamn??? Saga är fint, Hedvig är supercoolt, Vendela, Stina........ ?
    Syskonen heter Amanda, Malin och Ludwig. Kom med DITT tips!:D

• Svar på tråden Vad får FILIPPA för smeknamn??????
  • Beebiz

Filippa blir kanske "flippan". Jag tycker nog att Felicia är finare (lite likt). Stina är också gulligt!

• Vaniljlatte

Flippan blir det nog. Felicia blir ju Flisan.

Tycker Stina passade bra ihop med de tidigare namnen. Eftersom (jag antar att du skrivit dem i fallande ålder) så är Amanda långt, Malin kort, Ludwig långt.. då tycker jag det skulle "rimma bra" med ett kort namn så som Stina.

• Sandra och Frippe

ja du..det nog ingen fara....vill inte tänka på vad min maja kommer att få kallas=OP

• Filippuss

Inget i värsta fall!!! Jag heter Filippa och precis alla av mina kompisar hade smeknamn utom jag. Det har i alla fall aldrig funnits något givet... något som satt sig! Ett tag hette jag Fimpen (mamma hatade det) och nu för tiden är det många som kallar mig Filippuss (fast det är mest för att jag har ett litet hobby-företag som heter Filippuss och kram). Filofjonkan har jag hört och mamma o pappa kallar mig fortfarande för lill-Filips!
    /Filippa

• raspberryrevolution

eller om man heter Kajsa-Märta ..Bajsa fjärta
    flåt lite OT

• Filippuss

Filippa Vitsippa blev jag kallad av en lärare men nu kom jag på det värsta....
    I 28 år har jagav misstagit fått heta Pernilla! Av både lärare, arbetskollegor, kompisars föräldrar, tanter och gubbar plus en massa andra! Filippa har åtminstonne förr varit svårt för folk att komma i håg, så det brukar bli Pernilla! Jag känner en till tjej som heter Filippa och hon har också blivit kallad för Pernilla.... Inget fel på Pernilla iofs men det är ju inte det jag heter!

• raspberryrevolution
    Filippuss skrev 2008-04-25 09:58:12 följande:
    Filippa Vitsippa blev jag kallad av en lärare men nu kom jag på det värsta....I 28 år har jagav misstagit fått heta Pernilla! Av både lärare, arbetskollegor, kompisars föräldrar, tanter och gubbar plus en massa andra! Filippa har åtminstonne förr varit svårt för folk att komma i håg, så det brukar bli Pernilla! Jag känner en till tjej som heter Filippa och hon har också blivit kallad för Pernilla.... Inget fel på Pernilla iofs men det är ju inte det jag heter!
    men varför ska folk jämt tro att man heter Pernilla jag heter Petra men får ofta höra Pernilla... förstår inte kopplingen

min systerdotter heter Filippa och hon kallas Flippan
  • Babe

Filippa är ju fint i sig, kanske onödigt att vrida någotur själva namnet. Vi har kallat vår minsting för Tussen, men inte för ofta, vill använda hennes egna namn, som är fint nog =)

Vaniljlatte: Vi har en liten Felicia, som vi inte vill ha smeknamn på, tycker namnet är fint i sig. Men vissa kallar henne för Flisan och hon själv (18mån) kallar sig helt enkelt för Ia =)

Svar på tråden Vad får FILIPPA för smeknamn??????