• PrettyUgly

Hur mkt kostar det för er med blöjor per månad?

Jag kommer inte ha alltför gott ställt ekonomiskt när bebis kommer så just nu sitter jag och roar mig med att göra en ungefärlig budget för mina utgifter jag kommer ha så jag kan vara lite förberedd.

Så min fråga är som rubriker lyder, hur mkt lägger ni på blöjor en månad för en liten bebis? Skriv gärna också vilken sort och hur mycket som går åt :)

• Svar på tråden Hur mkt kostar det för er med blöjor per månad?
  • Teskedsmamman

Till min 9 mån så kostar blöjor 157,50 2 pkt huggies räcker mer än väl 1 mån...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Pumpilumpan

det går kanske ca två paket i månaden max... handlar man när det är billigt så kan man köpa Libero o Pampers för samma pris som lågprismärken!

• linda gbg

Vi använder för runt 550 kr, då jag bytar ganska ofta på honom.
    Sedan använder vi bara Libero och Pampers. Finns juh billigare alternativ såklart. Han är snart 7 månader.

• Zlato

ca 1 paket per vecka, runt 400kr/månaden!

• morsan2007

Räkna med ca 6-7 st blöjor per dygn oavsett märke (om han inte bajjar för mycket vill säga. Hos oss går det ett paket Libero var 7-8 dag, och med rabattkuponger blir det ca 3 paket per månad och ett snittpris på 100 kr så 300 totalt.

• Znuttan6

Högst 300 kr går det i vårat hushåll på blöjer per månad.
    Har 2 st 3-åringar som bara har blöja nattetid och 1 på 6 månader som har blöja jämt.

• allaminaliv

Sist jag köpte blöjor var 3 pkt på Coop Forum den 20/3 för 195 kr. Så i över en månad har vi haft dessa och det är ett halvt paket kvar, så det tar väl kanske slut nästa helg.

Det är Konsums egna blöjor jag köpt och man fick först 3 pkt för 180, men sist så var det för 195, så jag hoppas det är så nästa gång jag köper.

Så eftersom jag hade ett paket kvar efter en månad kan vi väl säga att kostnaden ligger på 130 kr för en månad.

Min son är 5 månader och det är 62 blöjor per paket.

Fast med en nyfödd skulle jag nog räkna med minst 3 paket i månaden, de flesta bajsar väl flera gånger om dagen (min gjorde det iallafall).

• Wilmis07

Använder ca 3 paket i månaden nu.

♥Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥♥
  • cloudberry79

Cirka tre paket i månaden använder vi, här finns inga butiker som har särskilda rabatter och det enda som funkar är Libero (har provat Pampers, Coop, Huggies och Libero, men har en konstigt formad bebis ) så det går på cirka 350 kronor i månaden. Då byter vi blöja var tredje timme dagtid och två gånger på natten.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • logg81

Min tös är 5 månader... ca 3 pkt libero går det åt/ månad åt henne. De jag köper kostar 89kr/pkt...

Om du anmäler dej på tex libero och pampers kommer du få hem en massa rabattkuponger... Supersmart...

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • PerG

Hmm.. om jag inte minns helt fel så har vi hittills använt till vår 7 veckors ungefär så här mycket:
    X antal gratisprovblöjor (kanske 10-15 st)
    3 paket newborn libero (28st i varje): 39.90:-/st
    1 paket pampers newborn (tror det är 28 också): 10:- (rabattkupong)
    3 paket mini 3-6kg libero (90 i varje): 99:-/st

Alltså c:a 7 blöjor per dag i snitt = ungefär 9 till 10:-/dag = c:a 300:-/månad

Jag kan ha glömt något 3-6paket (90 blöjor +/- alltså).. ;)

• Bobbenn

Vår tjej använder 10 blöjor om dagen ca och ett paker libero innehåller 90 st och kostar 98 kr  så ca 300 i månaden då fast lite mer

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
  • Moj Katile

Jag har en tjejja på 17 månaderv å en kille på 3 år. Till dessa 2 köper jag 6 paket blöjjor a 125kr i månaden.

Svar på tråden Hur mkt kostar det för er med blöjor per månad?