• CTMT

Katt som kissar inne... avliva?

Förbannad igen!!

Ännu en på FL som ska avliva sina fullt friska och levnadsglada katt pga att den kissar inne!!

Blir så j-vla förbannad på att folk inte ens försöker omplacera stackars katten istället och ge den en chans till ett värdigt och bra liv hos någon annan?!
    Vad är det för fel på folk??? Varför tror de att det finns djurorganisationer runtom i landet? Det minsta man kan göra är väl att ta kontakt med ett par av dem och se om man kan få hjälp med omplacering? (- om man nu försökt förbättra situationen själv men inget har fungerat).

Fy f-n för denna sortens lata och egoistiska människor...

Och ja, alla ni som inte tycker som jag, tracka ner på mig allt ni vill, jag bryr mig inte. Detta är min åsikt som djurälskare. Jag ser till att ta mitt ansvar fullt ut när jag skaffar husdjur och ser även till evetuella problem som kan uppstå och försöker lösa dem! Och vem ger mig rätt att avsluta ett LIV hos ett djur för att det börjat bli lite "jobbigt"?

Stackars djur säger jag bara... vissa drar verkligen en nitlott i livet och hamnar hos fel sorters människor.

• Svar på tråden Katt som kissar inne... avliva?
  • jonnysbrud

kn bara hålla med, det är synd att ett djur som är friskt avlivas, det finns sätt att ge djuret ett värdigt liv utan avlivning.

• Ayya

Jag har en hankatt som pinkar inne nattetid... O jag tror jag provat allt. Ingen vill ta emot honom ingen vill ha en icke rumsren katt. Hur ska jag lösa det på bästa sätt?

• Terppa

katthem, har du provat det? har du kollat upp med veterinär Varför han pinkar inne?

• CTMT
    Ayya skrev 2008-04-25 14:17:04 följande:
    Jag har en hankatt som pinkar inne nattetid... O jag tror jag provat allt. Ingen vill ta emot honom ingen vill ha en icke rumsren katt. Hur ska jag lösa det på bästa sätt?
    www.kks.nu (mail alla@kks.nu )
    och det finns fler djurorganisationer som kan hjälpa till med omplacering/annons. De tar oftast en omplaceringsavgift, typ 500 kr (ungefär lika mycket som för en avlivning, och omplaceringshjälp känns väl som ett bättre sätt att investera pengarna i för kattens välbefinnande och ditt samvete?)
    Och att katter kissar inomhus behöver inte följa med till nästa hem. Deras beteende beror alltid på något, t.ex. att de inte trivs under vissa förhållanden.
  • Ayya

Inget katthem vill ta emot honom pga pinkandet, veterinären har kollat honom, finns inga fysiska åkommor. Har ingen aning om varför han pinkar inne.

Terppa skrev 2008-04-25 14:23:08 följande:
    katthem, har du provat det? har du kollat upp med veterinär Varför han pinkar inne?
  • Mizzz
    Ayya skrev 2008-04-25 14:17:04 följande:
    prova med folk på landet som kanske inte vill ha en innekatt. Katthem? är han kastrerad? prova att flytta lådan? prova annat foder? Lagt praslig plast där han kissar, eller annat matrial som katten inte tycker om? Lagt maten där han kissar, katter kissar sällan där maten finns? Finns många lösningar...
  • CTMT
    Ayya skrev 2008-04-25 14:24:10 följande:
    Inget katthem vill ta emot honom pga pinkandet, veterinären har kollat honom, finns inga fysiska åkommor. Har ingen aning om varför han pinkar inne.
    Vilka katthem har du varit i kontakt med?
  • Ayya

Jo är så vi kör nu, men jag orkar inte släppa ut honom varje natt . Har släppt ut honom nattetid i snart 4 år och har inte fått sova en hel natt på lika länge. Jag vill bara få sova en hel natt, men han väcker mig och vill ut... På vintern när det är 20 minus så går han oftast ut o pinkar sen efter en stund så ska han in igen... Sen vill han ut igen o så in... Kan hända att jag vissa nätter släpper in o ut ungefär 6 ggr per natt. O är det riktigt kallt så vill han inte gå ut utan pinkar inne ändå.

Svar på tråden Katt som kissar inne... avliva?