• Malin 85

Ni som varit i Turkiet (side)

Ni som varit i turkiet och staden side..jag å sambon ska åka dit om 8 dagar.skulle vilja ha lite bra och dålig information va man kan göra å va man bör passa sig för...kanske e det fler som ska dit då?åker på löradgen den 3/5 kl 18,05 ifrån arlanda,ska bo på lägenhethotellet RISUS
    Skulle vara kul å kanske träffa nått annat på par som oxå åker ensamma..

• Svar på tråden Ni som varit i Turkiet (side)
  • Aprila

Vi var i Side 2001, tyckte inte den stan var så värst rolig... Finns mkt finare o roligare ställen o åka till i Turkiet, men varmt o gott var det ju iaf! Vi åkte visserligen i augusti. Vi var på forsränning en dag, man åkte buss högt upp i bergen o paddlade neråt i jätte kallt vatten, det kan jag rekomendera då det var skit kul!! Men det tog väldigt lång tid o åka med bussen...
    Var ju som sagt ett tag sen vi var i side så jag minns inte så mkt mer... Men jag har katt fobi, o det var en hel del äckliga katter överallt i stan, o det kanske är därför jag inte gillar side så värst mkt! Hoppas ni får en bra resa iaf!

• Beatrissan

Hej malin! Jag o min samo var på/i Side augusti 2006, det var jääättte fiint!! Strandpromenaden på kvällarna med marshaler som är tända en bit på stranden till nån uteservering... gå upp o ta ett glas o njut av vattnet o allt runt omkring. Side kan vara mycket romantiskt för två =) 

Vill man ha party så finns de ställen i den lilla staden där "ataturk" statyn står. 

Det finns en jätte stor marknad i Manavgat tror jag det heter, typ lika stor som "Ikea" "ullared" fast utomhus med stånd där man kan shoppa jääääätte billigt med kläder, väskor, allt möjligt.. De vi fick tag i håller än =P

I side uppe vid vägen den "dolmusarna" går finns det jätte söta små sköldpaddor som bor i nån restaurangs trädgård.. sås öta.. hehe

Sen var vi på nån utflykt med båt där floden mötte havet, man åkte ångbåt typ.
    Man kunde välja att bada i det iskalla sötvattnet eller i havet. Lite coolt, men inte värt pengarna.  Tycker jag iaf. Fick iof god lunch, önska jag kunde laga sån själv =)

Man kan gå lite promenixer runt Side med guide lr utan, det finns en amfibieteater där som kan va kul o se o ta kort på och precis mitt över vägen fanns en market med massa skor kommer jag ihåg, "pruta på" där..

Men på kvällarna, då är verkligen side väldigt romantiskt tycker jag. (håll er vid stranden)

Hoppas ni  får trevligt!!
    Skulle gärna åkt till turkiet igen, gillar allt med turkiet förutom de påträngande människorna på stränderna som vill att man ska göra"köpa ditten o datten hehe.. Nästa gång blir det till alanya tror jag nog.

Har bokat resa till schweiz och bulgarien/sunny beach i år..

By the way, en kul grej man skrattar gott åt är turken som går på stranden på dagarna och säljer kanelbullar från en jääätte stor bricka han har på huvudet..
    Han ropar typ "shalbalalala kanelbolle köppa kanelbolle shallalalbalalajallaa" Jätte KUL!!

• Malin 85

Tack så jätte mycket för tippsen,ska skriva upp namnen på marknaden mm..du kommer få de super bra i sunny beach...vi va där i agusti 2005,mycket billigt,men inte så prutbart,de e redan så billigt..maten jätte bilig å bra..man äter 3 rätters för 2 pserson för priset av knappt 1 person.
    men kläderna krymper ganska mycket efter ca 10 tvättar lite tråkigt.mycket trevligt folk oxå..
    ha en trevlig resa.

• Beatrissan

Tack M!

Vi är två par som reser. Ska ligga på Chaika hotel, det är vings lr apollos haha bra koll man har. Strandhotell iaf, känner du till det?

• Malin 85

okej.ni kommer ha super kul..man blir väldigt lätt full när man "bara" ska ta e drink till mtane..dom e grymma på att blanda drinkar.ca 20kr för en drink snuskigt billigt..ne de hotellet känner ja inte igen..finsn ju hur mycket som helst.vi reste med fritidsresor,så vi fick gå en lite bit till stranden.men mycket trvligt folk där borta..

• mina små kämpar

jag bodde på hotel risus i nov. 07 jättefräscht hotell

• Malin 85

jasså va kul å höra ifrån nån som bott på risus..är det så fint som de ser ut på bilderna?hur långt va det ner till stranden?

• Mollymajs

Ha,ha höll på o skratta ihjäl mig när ja läste vad du skrev då vi mötte samma svettige kanellbulleman i september 07. Ska tillbaka till side nu i juni så vi får se om vi möter samma man. Kan säga att vi köpte inga bullar av honom

Beatrissan skrev 2008-04-26 13:00:46 följande:
    Hej malin! Jag o min samo var på/i Side augusti 2006, det var jääättte fiint!! Strandpromenaden på kvällarna med marshaler som är tända en bit på stranden till nån uteservering... gå upp o ta ett glas o njut av vattnet o allt runt omkring. Side kan vara mycket romantiskt för två =) Vill man ha party så finns de ställen i den lilla staden där "ataturk" statyn står. Det finns en jätte stor marknad i Manavgat tror jag det heter, typ lika stor som "Ikea" "ullared" fast utomhus med stånd där man kan shoppa jääääätte billigt med kläder, väskor, allt möjligt.. De vi fick tag i håller än =PI side uppe vid vägen den "dolmusarna" går finns det jätte söta små sköldpaddor som bor i nån restaurangs trädgård.. sås öta.. heheSen var vi på nån utflykt med båt där floden mötte havet, man åkte ångbåt typ. Man kunde välja att bada i det iskalla sötvattnet eller i havet. Lite coolt, men inte värt pengarna.  Tycker jag iaf. Fick iof god lunch, önska jag kunde laga sån själv =)Man kan gå lite promenixer runt Side med guide lr utan, det finns en amfibieteater där som kan va kul o se o ta kort på och precis mitt över vägen fanns en market med massa skor kommer jag ihåg, "pruta på" där..Men på kvällarna, då är verkligen side väldigt romantiskt tycker jag. (håll er vid stranden)Hoppas ni  får trevligt!!Skulle gärna åkt till turkiet igen, gillar allt med turkiet förutom de påträngande människorna på stränderna som vill att man ska göra"köpa ditten o datten hehe.. Nästa gång blir det till alanya tror jag nog.Har bokat resa till schweiz och bulgarien/sunny beach i år..By the way, en kul grej man skrattar gott åt är turken som går på stranden på dagarna och säljer kanelbullar från en jääätte stor bricka han har på huvudet..Han ropar typ "shalbalalala kanelbolle köppa kanelbolle shallalalbalalajallaa" Jätte KUL!!
  • Crickelin

Är marknaden i Manavgat någon speciell dag?

• ALisaE

Marknaden i Manavgat brukar vara 2 dagar/vecka (har för mig måndag och torsdag men är inte säker). MEN kom ihåg att PRUTA, då får ni lite mer samma priser som turkarna själva (men ändå mycket dyrare).

I Manavgat finns det även en flod där man kan åka på båttur (har själv aldrig gjort det, men det ska tydligen vara värt pengarna).

Om ni gillar att testa ny mat så ska ni söka er till mindre restauranger i Side och utanför (även i Manavgat), där är den bästa och billigaste maten, enligt mig.

Min son ska åka med sin pappa till Side 9:e maj, synd att ni åker innan, annars hade ni haft en bra guid där (han är turk och har jobbat i Side i många år). Det är längesen jag själv var där (4 år sen), men jag har varit där många gånger, så om det är nåt speciellt du funderar över så inboxa mig så svarar jag så gott jag kan.

Hoppas ni får en riktigt trevlig resa

Svar på tråden Ni som varit i Turkiet (side)