Hej malin! Jag o min samo var på/i Side augusti 2006, det var jääättte fiint!! Strandpromenaden på kvällarna med marshaler som är tända en bit på stranden till nån uteservering... gå upp o ta ett glas o njut av vattnet o allt runt omkring. Side kan vara mycket romantiskt för två =)
Vill man ha party så finns de ställen i den lilla staden där "ataturk" statyn står.
Det finns en jätte stor marknad i Manavgat tror jag det heter, typ lika stor som "Ikea" "ullared" fast utomhus med stånd där man kan shoppa jääääätte billigt med kläder, väskor, allt möjligt.. De vi fick tag i håller än =P
I side uppe vid vägen den "dolmusarna" går finns det jätte söta små sköldpaddor som bor i nån restaurangs trädgård.. sås öta.. hehe
Sen var vi på nån utflykt med båt där floden mötte havet, man åkte ångbåt typ.
Man kunde välja att bada i det iskalla sötvattnet eller i havet. Lite coolt, men inte värt pengarna. Tycker jag iaf. Fick iof god lunch, önska jag kunde laga sån själv =)
Man kan gå lite promenixer runt Side med guide lr utan, det finns en amfibieteater där som kan va kul o se o ta kort på och precis mitt över vägen fanns en market med massa skor kommer jag ihåg, "pruta på" där..
Men på kvällarna, då är verkligen side väldigt romantiskt tycker jag. (håll er vid stranden)
Hoppas ni får trevligt!!
Skulle gärna åkt till turkiet igen, gillar allt med turkiet förutom de påträngande människorna på stränderna som vill att man ska göra"köpa ditten o datten hehe.. Nästa gång blir det till alanya tror jag nog.
Har bokat resa till schweiz och bulgarien/sunny beach i år..
By the way, en kul grej man skrattar gott åt är turken som går på stranden på dagarna och säljer kanelbullar från en jääätte stor bricka han har på huvudet..
Han ropar typ "shalbalalala kanelbolle köppa kanelbolle shallalalbalalajallaa" Jätte KUL!!