byta papptak på garage
vi har precis köpt hus och ska flytta in till sommaren. vi måste byta pappen på garagetaket. nån som vet vart man billigast får tag på papp till taket?
vi har precis köpt hus och ska flytta in till sommaren. vi måste byta pappen på garagetaket. nån som vet vart man billigast får tag på papp till taket?
puffar
är de verkligen ingen som bytt ett papptak?
Hur man ska byta pappen beror på taklutningen och om pappen är spikad eller klistrad fast på taket. Det är skillnad på papp och papp...
Du får väl åka till någon av byggmarknaderna. ByggMax brukar vara billiga.
Testa att leta i det här forumet, där har du större chans att få ett relevant svar www.byggahus.se/forum/
När ni ändå lägger på ny papp på taket så lägg på ett tak av plast eller korrugerad plåt också. Papp håller inte så länge och är inte lämpligt som enda takbeklädnad.
okej, gäller även detta garagetak? jag har fattat det som att man får byta var 15e år när man har papptak, det e papptak på huset just nu. de har aldrig vart bytt, huset e byggt på 70talet. de har inte blivit några fuktskador.
Min sambo lägger papptak å de håller helt klart mer än 15 år...man får lägga underlagspapp och ytpapp. Folk har många fördomar om papptak i dagens läge
vi har papptak o det funkar fint.men vi hadde en firma som lade nytt pappa på hus o garage
Med risk för att vara tjatig...
En- eller tvålagstäckning och helklistrat eller ej, livslängd etc beror på taklutningen. Är det ett platt eller låglutande tak bör man ha helklistrat, lutar det lite mer kan man ha enklare pappbeklädnad och ev komplettera med plast eller plåt (även om jag inte tycker att det är så himla snyggt)
det är lutande tak på garaget.
Åsa Lund skrev 2008-05-05 22:36:15 följande:
vi ska göra det själva, med hjälp av en kompis som jobbar med sånt här. vet inte hur många grader det e lutning men om man ser på det fram i från så ser man ju att de lutar iaf en del.