• Vintersjäl

Stulen mobiltelefon

Min mobiltelefon har blivit stulen och nu har jag spärrat abonnemanget + telefonen och gjort polisanmälan. Trodde att det skulle ge mig en ny telefon, men det enda jag får är ett nytt sim-kort. Ett sim-kort jag inte kan använda, för jag har ingen mobil! Alltså ska jag fortsätta betala på en telefon jag inte använt, i ett år framöver...

Är det verkligen såhär det funkar?

• Svar på tråden Stulen mobiltelefon
  • Teskedsmamman

Så är det nog.... tråkigt...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • browneyes78

japp, jag gjorde EXAKT samma sak för en månad sedan! Nu får jag betala för abonemanget i ett år till, trots att jag inte kan ringa med det. Har fått köpa en ny telefon, då med kontantkort.

• ming

Men varför trodde du att du skulle få en ny mobil bara för att den blev stulen och du gjorde en polisanmälan?
    Om min cykel blir stulen tror ju inte jag att jag får en ny från cyelaffären bara för att jag polisanmäler det.
    För att man ska få en ny måste man ju ha någon försäkring som täcker stöld, kanske går det på din hemförsäkring?

• Vintersjäl

För att jag tycker det borde gå på min hemförsäkring, men det gör det tydligen inte!

• ming
    sommarfluga skrev 2008-04-25 20:29:30 följande:
    För att jag tycker det borde gå på min hemförsäkring, men det gör det tydligen inte!
    Det beror ju på vad du har för villkor på din hemförsäkring, ibland är det ju självrisk som kanske är lika mycket som telefonen är värd.
Svar på tråden Stulen mobiltelefon